Hallo,
Ik zag de vraag van Laura de Bruijn voorbij komen, ik heb een soort gelijke vraag maar wil niet haar topic overnemen.
Ik ga van de zomer samen met mijn vriendin een rondreis maken door Zuid Afrika. Ook wij willen 3 dagen naar de Drakensbergen en ook wij komen daar vanaf St. Lucia. Nu hadden we in eerste instantie naar het Royal Natal gedeelte willen gaan om daar het Amphitheatre te zien en de Tugela Fall. Nu lees ik overal dat de Sani Pass ook geweldig is en dat is vanaf St. Lucia wel wat sneller te bereiken. We gaan niet beide doen aangezien 3 dagen daar gewoonweg te kort voor is, ik moet dus kiezen.
Wat is volgens jullie meer een aanrader? Sani Pass of Amphitheatre/Tugela Fall?
Ik hoor heel graag van jullie!
Alvast bedankt!
Chelle
Hoi Chelle,
Ik lees de tips op jouw vraag ook nog even mee : )
een aantal reacties gekregen maar we hebben nog geen knoop doorgehakt!
nou hebben we ook nog wel even de tijd,
groetjes Laura de Bruijn
Het is winter dan en er ligt dan zeker sneeuw op die pas, dus oppassen … Maar wel mooi daar.
De Sani pas is alleen met een 4x4 te doen, vanuit Underberg kan je een excursie boeken en ga je naar de top. Leuk om daar een borrel te drinken bij de hoogst gelegen kroeg. Als je vanuit St. Lucia heen en terug gaat rijden zou ik zeker voor de Sani pas gaan, Royal Natal is dan veel te ver om in een dag te doen.
Groetjes Remco.
Hallo allemaal!
Dank voor de reacties tot zo ver! Heb tot nu toe nog geen absolute voorkeuren gehoord dus ben nog erg geinteresseerd in meningen!
@Remco: het is niet de bedoeling om ook weer terug te gaan naar St Lucia (zoals jij zegt: heen en weer), we komen inderdaad vanuit St. Lucia maar blijven dan 3 nachten “ergens” in de Drakensbergen. Dus zit toch een dagdeel in dat we moeten reizen. Na die 3 nachten reizen we weer verder.
Ik hoor graag van jullie!!
Groeten Chelle
Hoi Chelle.
Gaat de reis eindigen in Johannesburg? Als dat het geval is zou ik twee dagen Underberg doen en een dag Golden Gate Highlands NP. Dat is een logische route naar Johannesburg.
Groetjes Remco.
Hoi Remco,
Nee we rijden vanaf St. Lucia naar het Drakensbergen gebied waar we een dag of drie willen rondkijken. Vanaf daar rijden we door naar Chintsa in de buurt van East London.
Ik hoor graag van jullie!
Chelle