wij zouden graag tijdens de paasvakantie (11 tem 25 april) richting Argentinie, meerbepaald Mendoza en Buenos Aires trekken. Nu, wij vroegen ons af of dit een goede periode was om naar deze steden te trekken? Ik heb het dan vooral over het weer in deze streken?
Ik heb al vanalles opgezocht over het weer in deze maanden, maar tot een echt overzichtelijk antwoord ben ik nog niet gekomen.
Wij houden van lekker warm weer en hoopten dat dit rond deze periode ook nog was? Is het daar nog weer om te zwemmen bijvoorbeeld?
Over het algemeen is het in april nog goed toeven in zowel Buenos Aires als Mendoza, het kan soms zelfs nog een beetje té warm zijn. Maar je kan ook zomaar pech hebben dat het 15 graden is natuurlijk. Verder zou ik zeer zeker aanraden (ruim) van tevoren je onderkomens te reserveren, want tijdens Semana Santa gaan ALLE Argentijnen erop uit (en zijn de hotelprijzen sky-high) :zon02:
Ik heb hier vorig jaar t/m eind mei bijan dagelijks in de rivieren en meren van Córdoba gezwommen. Garanties voor goed weer krijg je natuurlijk nooit, maar in het midden & noorden van dit land is het in april gewoon goed toeven.
Als we nu nog een maandje zouden wachten met boeken (we gaan bij vrienden logeren), zouden de vliegtickets prijzen dan nog spectaculair stijgen? We zijn nu al eens aan het rondkijken voor vliegtuigtickets en nu zijn deze nog heel betaalbaar!
Het probleem is dat we nog niet zeker weten of we bij deze vrienden terecht kunnen en we zijn dus ook nog niet heel zeker van onze reis naar daar.
Ik zou gewoon gaan boeken nu, durf het bijna niet te zeggen omdat ik er ontzettend van baal, maar de tickets die ik heb geboekt, ong 1.5 maand geleden, waren 2 weken later ineens bijna 200 euro(!!! iberia) goedkoper.
Ben er een beetje ziek van…
Ik weet een heel goed adres. Zie www.caviereswines.com of mail direct met Hans (vlaming) in Maipû (Mendoza) : posada@caviereswines.com
Hans, Alina en de kleine Anton runnen er een gastenverblijf midden de wijngaarden. Hij kan je alle tips geven die je maar wenst.
Doen.
Succes.
Fredyd