wij vertrekken in april naar Kaapverdië voor de 1ste keer , we hebben voor hotel riu karamboa gekozen . wij zijn benieuwd naar jullie bevindingen hierover , zowel over hotel als over boavista zelf en wat raden jullie ons zeker aan om te doen?
Wij zijn afgelopen week in Kaapverdië Boa Vista geweest in hotel Riu Touareg. In Boa Vista zelf is buiten het resort weinig te doen, in de resorts daarentegen genoeg te doen: mooi strand, vriendelijk personeel en animatie, lekker eten (bij riu altijd goed!), mooie accommodaties. Ze bieden verschillende tours aan (ochtend of middag): noord of zuid tour, Sal rei tour (hoofdstad). De laatste is het meeste in trek. Ook kun je een quad tour doen.
Telefonie en bellen zijn erg duur. Op de resorts kun je tegen betaling een aantal uur gebruik maken van WiFi. Zelf heb ik een prepaid simkaart gekocht, zodat je overal (aan het zwembad, strand en op kamer) kunt bellen en internetten. Je hebt dan een Kaapverdisch nummer. Van de 2 GB heb ik slechts een kwart gebruikt, dus mocht je interesse hebben hoor ik het wel!
hoi Femke, bedankt voor je reactie , gaan we zeker noteren voor de uitstapjes
wat de wifi betreft , die prepaid kaart heb je die daar gekocht? en wat kostte die dan? want heb ook gehoord dat de betalende wifi in het hotel erg duur is dus zou die prepaid kaart natuurlijk wel een goed oplossing zijn . om toch wat contact met het thuisfront te kunnen behouden , zijn 12 dagen weg dus .
voor de rest nog mooie dingen gezien de je zegt van , die moet je zeker zien? ?
De prepaid kaart heb ik daar gekocht voor €29,- 2 GB. Voor 5 uur WiFi in het hotel betaalde je €30,- en dan kon je alleen in de openbare gelegenheden bellen en internetten. De kaart is van het formaat voor een iPhone. Voor €15 mag je hem overnemen. Een e-mailadres is misschien handig…
Quad rijden zou ik zeker doen, wel op tijd reserveren, zit snel vol. Het strand van Santa Monica is ook mooi.