Geldzaken: rondsjouwen met euro's ?

Wij gaan in november 3 weken naar de Kaapverdische eilanden. We hebben alleen de vlucht geboekt van Amsterdam naar Boa Vista en een binnenlandse vlucht naar Sao Vicente. Volgens internet zijn de hotels ca. 50 euro per nacht en de binnenlandse vluchten ca 100 euro. Dit betekent dat je voor 3 weken wel met veel geld op zak loopt. Hoe hebben jullie dit gedaan in die maand. We hebben nu wel een Visa card aangevraagd want het schijnt dat je op bepaalde plekken wel geld kunt opnemen met Visa card. Ik hoor graag hoe andere mensen die alleen de vlucht hadden geboekt het rondsjouwen met veel euro´s hebben aangepakt.

1 like

Een paar jaar geleden was het in de meeste stadjes mogelijk om geld te pinnen met visa card. Ik vermoed dat het ondertussen enkel beter geworden is. Dus ik zou gewoon een paar keer geld pinnen en misschien bij voorkeur vlak voor je het hotel gaat betalen, dan ben je meteen een deel “kwijt”.

Ik zou zeker niet met veel geld rondlopen! Wij zijn immers twee keer bestolen. Eén maal op de markt in Praia (oké, een beetje onze eigen fout, je weet immers dat markten gevaarlijk zijn voor zakkenrollers) en de tweede maal was er door het hotelpersoneel in Tarrafal (Baia Verde Bungalows) geld gestolen van de kamer.
Gelukkig ging het twee keer slechts over een klein bedrag, maar leuk is het natuurlijk niet.