Overnachten/verplaatsen tussen eilanden (+ foto's)

Kaapverdie lijkt me betaalbaar en heel mooi.

Maar ik heb enkele bedenkingen

1. Is er veel mogelijkheid voor te overnachten? Is het aan te raden al de volledige vakantie een hotel te boeken?

2. Hier zit het met het reizen tussen de eilanden en de prijs daarvan?

Het hangt er een beetje vanaf waar je wil overnachten, wanneer je wil gaan en wat je precies verlangt. Wij hadden alles op voorhand geboekt, maar ter plaatse bleken de meeste hotelletjes half leeg te zijn.

De gemakkelijkste manier om van eiland naar eiland te reizen is natuurlijk met een binnenlandse vlucht. Die zijn niet duur en (naar mijn ervaring) betrouwbaar. Als je naar Santa Antao wil, kan dat niet met een rechtstreekse vlucht, maar met een boot vanuit Mindelo (Sao Vicente) (een uurtje varen)

We zijn ondertussen terug, het is een heerlijke maand geweest!

Leuk om te lezen dat je een leuke vakantie hebt gehad!
Als je zin hebt, kan je er misschien wat meer over vertellen (en eventueel fotootjes plaatsen) in de aparte eilandonderwerpen of een algemeen reisverhaal/tips/aan-of afraders/… posten.
Kaapverdië is immers nog niet zo bekend, dus zou het ongetwijfeld heel interessant zijn voor toekomstige Kaapverdië-reizigers om je verhaal te lezen. (ik kijk er in ieder geval al naar uit om meer te lezen over je reis)

Een verslag zijn inderdaad tof zijn, maar daar heb ik helaas geen tijd voor.
Mensen met vragen morgen me gerust een PB sturen!

Hieronder enkele foto’s

Een slachtoffer van het stropen *grrr

Het blauwe oog, een diepe put waar het zeewater heel helder lijkt!

Heel veel straathonden, vele hadden een eigenaar en waren in goede condite… maar enkele waren er echt slecht aan toe *:drietig

Heel veel, en vooral overheerlijke vis!

Heel spannende momenten mee gemaakt na de storm, modderstromen, rotsblokken op de weg, bomen omgewaaid…

De zoutmijn, een grote bron van inkomsten

Wow, zo’n mooie foto’s!