Ervaringen Kaapverdie

Goedenavond reizigers, Wij zijn geïnteresseerd geraakt door Kaapverdië, denken erover in augustus 2010 naar toe te gaan. Met 2 tot 4 personen, wij zijn geen backpackers. paar 50 +, mogelijk met zoon 20 jr
Strand, wandelen op Santiago?? of ???
Zijn aantal malen op fuertaventura geweest.
Wat is leuk, welke eilanden goed bereikbaar, hoe is er verder te reizen, kun je gewoon pinnen, hoe zijn verder de voorzieningen.
2sterren hotels, appartementen, bed en breakfast etc.

Hoi,

Jullie zullen zeker genieten van jullie vakantie. Kaapverdië is echt de moeite waard.

Sal en Santiago kan je rechtstreeks bereiken vanuit Nederland/België, de andere eilanden vragen een extra binnenlandse vlucht en/of boot. Santiago is heel mooi. In het noorden heb je bv. Taraffal, met een mooi strand (let wel op: niet logeren in Bungalows Baia Verde), terwijl het binnenland bergachtig en groen is en hier kan je ook mooie wandelingen doen. Kijk eens hier voor een beetje meer info (deze pagina zal in de nabije toekomst uitgebreid worden)
In Praia kan ik hotel Residencial Praia Maria aanbevelen.
Er rijden op Santiago heel veel Aluguers (kruising tussen busje en taxi). Gewoon een chauffeur aanspreken en als hij niet naar de gewenste bestemming rijdt, zal hij je ongetwijfeld naar de juiste aluguer doorverwijzen.

Pinnen. Er zijn talrijke pinautomaten (vooral de bank BCA vind je frequent), maar deze aanvaarden geen Maestro, wel VISA (ook geen Mastercard).

Ben zelf op Boa Vista geweest in Riu Karamboa het was in een woord fantastisch. Het eiland is nog niet zo toeristisch en dat maakt het nog mooier. Het resort is opgezet als een zandkasteel en het past helemaal in het geheel. Je kan lekker uren wandelen en niemand tegenkomen. Zeker doen is zeker bezoek waard.

Beste reizigers,

In het nieuwste nummer van Reizen magazine staat een artikel over Kaapverdië. Op de site http://bit.ly/ccKQeT
staat ook een hoop info.

Wij gaan 3 juni wandelen op sant antao. Wanneer wij terug zijn zal ik de ervaringen op de site zetten. Mij is verteld dat het 1 van de mooiste eilanden is dus ik zal dat wel zien.

Hoi thhoe. Leuk dat je van plan bent je ervaringen op de site te zetten. Ik kijk er al naar uit.

Hier ook een leuk reisverslag over eilandhoppen (Sal - Boavista - Fogo) op Kaapverdie: http://www.kaapverdievakantie.net/reisverslag-eilandhoppen-kaapverdie/