8 daagse rondreis Kaapverdië

Beste forumleden,

Wij zijn van plan om begin maart 2011 naar Kaapverdië te gaan voor 7 of 8 dagen. Nu gaan we niet alleen voor een strand vakantie maar meer voor een vakantie waarin we de lokale bevolking willen leren kennen. Hierbij moet je dan denken aan: lokale scholen bezoek, slapen bij de locals, eten bij de locals. Een lokale gids lijkt mij dan wel nodig.
Wij zijn ook niet opzoek naar de grote steden maar naar de kleine dorpjes in het binnenland waar het echt (over)leven is.
Dit willen we dan voor een dag of 3-4 doen en daarna nog een paar dagen bij kleuren op het strand.
Met deze ‘wensen’ in gedachte heb ik een aantal vragen die misschien op dit forum beantwoord kunnen worden.

  1. Is het mogelijk om dit te realiseren?
  2. Op welk eiland moet ik zijn om natuurschoon i.c.m. lokale bevolking te zien?
  3. Zijn er Nederlanders die op Kaapverdië wonen en dit voor ons kunnen realiseren?

Groet,
Erik

Erik,

7-8 dagen is natuurlijk niet erg veel, zeker niet als je er ook nog een paar dagen strandvakantie bij wil. Vanuit België/Nederland zijn er enkel vluchten naar Sal en Santiago. Als je naar de minder toeristische eilandjes wil, verlies je al gauw een paar dagen. Dus als je dit echt graag zou willen doen, moet je misschien overwegen om een langere periode te gaan

Als je je maar een weekje kan vrijmaken, zou ik dit aanraden:
Vlieg rechtstreeks naar Santiago. In het prachtige binnenland van dit eiland zijn er nog veel kleine, zeer weinig bezochte dorpjes. Er rijden veel aluguers, dus je kan je heel gemakkelijk verplaatsen. Ik vermoed dat je ter plaatse vanuit Praia wel een gids kan regelen die je naar leuke plekjes brengt.
Als je toch een rustig kleiner eilandje zou willen bezoeken, zou je vrij gemakkelijk naar Brava of Maio (vanuit Santiago) of Sao Nicolao (vanuit Sal) kunnen.

Hoi Kiwikoala,

Bedankt voor uw voorstel. Klinkt goed op Santiago!
Helaas kan ik niet meer dan een weekje vrij maken met de krokusvakantie.

Groet,
Erik.