rondreis kaapverdie

Hallo allemaal,

Ik ga in december voor 3 weken naar Kaapverdië.
Ik wil gaan backpacken.

Wat zijn jullie ervaringen met rondreizen in Kaapverdië.
Is het bijvoorbeeld makkelijk te doen met de boten/ferrys?
Ook bv om de trips te boeken bij reisbureaus ter plaatsen.

groetjes.

Wat leuk dat je naar Kaapverdië gaat. Heerlijk om verschillende eilanden aan te doen. Ferries/boten gaan zeker tussen de eilanden maar je moet wel wat flexibeler zijn qua planning. Ze gaan namelijk niet altijd ivm omstandigheden. Vliegen is een alternatief, relatief goedkoop en betrouwbaar.

Hallo,

Bedankt voor het antwoord!

Zijn reisbureaus daar makkelijk te vinden voor de boottochten?

In Thailand bijvoorbeeld zijn ze in elke straat wel te vinden. Is dat bij Kaapverdië ook zo ongeveer?

Groetjes

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Hoi,

Nee, je zult deze bureau’s niet overal vinden. Het makkelijkste (zelf ook gedaan) is gewoon naar de haven gaan met de taxi en daar de kaartjes regelen. Dit idem voor de binnenlandse vluchten. Kaapverdianen zijn erg vriendelijk, dus het komt uiteindelijk ook allemaal wel goed :-). Tip: denk wel 2x na als je een lange trip tussen de eilanden wilt maken per boot. Dit kan best pittig zijn.

Gr.

Dankjewel!

Ja ik ben heel wat gewend qua boottochten, door mijn backpack reis in Thailand.
Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat ik de tocht niet meer zou redden en ik had mijn broer al vaarwel gezegd via whatsapp. Zo heftig was dat toen. Trauma aan overgehouden.

Kaapverdië heb ik meerdere verslagen gelezen dat de zee vaak ruig is, en dus beter grote boten kunt reserveren.

Mocht ik verder vragen hebben/daar zijn en met vragen zitten dan zal ik je pb als je dat doet vind? Dan heb ik iemand die mij de weg wijs kan maken [emoji124]

Groetjes

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Succes met de voorbereiding en voorpret :-). Als je nog vragen hebt, laat tzt maar weten. Het handigste is via de website zoals deze in mijn signature is getoond.

Zal ik zeker doen

Bedankt!

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Hallo daar ben ik weer,

Hoe zit het trouwens met ATM machines? Zijn die daar te vinden?
Of kan je op een ander manier geld opnemen?

Groetjes.

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

ATM’s zijn er zeker. Op de minder “toeristische eilanden” wat minder.

Dit artikel helpt je denk ik verder op weg:

Valuta en Geldzaken

Super!
Ik zal heel de website doorlezen

Bedankt

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Hallo allemaal,

Over visum aanvraag op de website van conscv.nl staat er:

bewijs van reservering van accommodatie in Cabo Verde of opgave van referentie op het aanvraagformulier".

Ik heb alleen geen hotel geboekt omdat ik wil backpacken. Overnachting wil ik daar regelen.
Mijn vraag: wat moet ik doen? / wat is er mogelijk.

Ik verneem het graag.

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Wat is nu het handigst om te doen met de binnenlandse vluchten?
Kun je deze het beste van te voren boeken en zo ja, waar?
De website van TACV is behoorlijk onduidelijk.

TACV voert schijnbaar geen vluchten meer uit ? Maak gebruik van de website van Binter Canaries of zoek voor de handigheid met Cheaptickets.nl.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums