In december/januari ben ik van plan om een weekje of 5 op de Kaapverdische eilanden te verblijven. Ik wil het lekker rustig aan doen en heb vooral interesse in natuur, wat cultuur en gezelligheid, wandelen en relaxen en wil in ieder geval San Antao, Brava en Fogo aandoen. Onderweg zal ik ook onvermijdelijk langs Sal en Sao Vincente komen, maar dat is vast ook wel leuk.
Wie heeft er tips voor leuke/mooie en een beetje betaalbare plekken om te verblijven op bovenstaande eilanden?
Ga in maart en weekje ( slechts ) naar Kaapverdië, toch zou ik graag niet naar de meest toeristische grote eilanden gaan.
Kan je mij iets meer vertellen over vluchten en boot eventueel naar andere eilanden en verblijftips…
Alle advies is welkom !
Alvast dank !
Kathleen.
En nu zitten we al in januari 2015. Je kan prima logeren bij www.hotelkaapverdie.nl op het eiland Brava, het kleinste bewoonde eiland van Kaapverdie, alleen bereikbaar met de fast ferry Kriola. deze boot vaart op en neer tussen de eilanden Fogo en Brava en enkele dagen per week ook naar Santiago(Praia) en weer terug naar Brava Hotel Kaapverie /Paraizo ligt precies midden in het hart van Brava, ideaal om vanuit hier mooie wandelingen te maken.