Boavista (+foto's)

Boavista, het derde grootste eiland van Kaapverdië, is een zeer mooi woestijnachtig eiland met zandduinen die aan een maanlandschap doen denken. De grooste stad op het eiland is Sal Rei. Het grootste minpunt is de beperkte wegeninfrastructuur, maar dat heeft natuurlijk ook z’n charmes als je het binnenland verkent met een 4x4.

Het eiland heeft prachtige witte zandstranden. In totaal meer dan 55km strand, dus ideaal om prachtige strandwandelingen te maken!

Enkele mooie stranden:

  • Chaves, ten zuiden van Sal Rei. De wandeling van Sal Rei naar Chaves is prachtig.
  • Estoril, ook een zeer populaire windsurfplaats
  • Curral Velho, mooi afgelegen strand, 15km verwijderd van de dichtste bewoning, dus tamelijk moeilijk bereikbaar.
  • Praia de Santa Monica en het iets verder gelegen Praia de Lacaçao, ontzettend mooi, maar geen drinkwater in de buurt.
1 like

Wie is er geweest? Hoe vond je het? Waar logeerde je? Wat heb je allemaal gedaan/gezien? Heb je toevallig geen leuke foto’s? …

We zijn met Jetair(belgische touoperator) vanuit Brussel rechtstreeks vetrokken naar Boa Vista. Het was ongeveer 6uur vliegen en daar is het 2uur vroeger dan in NL. We verblijven in Riu Karamboa 5 min va vliegveld maar je heb geen last ervan. Het eiland is echt heel bijzonder km lange stranden met verbluffend mooie duinen erachter en daar achter ruige natuur met hier en daar oases met palmbomen in rivier beddingen heel apart. Bevolking is zeer vriendelijk maar ook nog niet toeristen gewend. Alles staat nog in de kinderschoenen maar dat is juist er mooie ervan, niks is nog nep. Resort lag aan het strand praia des Salines verderop lag nog een Iberostar hotel maar het was er heel rustig. Je kan uren lopen en niemand tegenkomen. Je kan er verschillende exc. doen ook met vliegtuig naar een andere eilanden(best prijzig maar wel zn geld waard). We zijn ook op het mooiste strand van Boa Vista geweest en dat is Santa Monica echt super mooi maar helaas volgend jaar komt daar een resort ook van Riu met 2000 kamers. Je heb ook nog twee bekende stranden waar groote schilpadden(verbluffend mooi) komen paren die zijn ook beschermd(gellukkig maar). Eentje is in het noorden en daar ligt ook een shipwreck je kan het ook vanuit vliegtuig zien. Hoofdstad Sal Rei is ook best wel apart. Je kan beter wel met een exc. gaan want hun weten waar je precies moet zijn. Je kan ook een jeep huren maar let op wegen zijn heel anders dan in NL of Belgie(met een woord slecht). Buiten resort staan ook allemaal taxi’s allemaal 4x4 als je goed afspreekt de prijs brengen ze je overal, er is geen openbaar vervoer. In het binnenland van het eiland is een echte woestijn genaamd Viana heel bijzonder het is niet enorm groot maar zeker bezoek waard.
Waar je wel rekening moet houden is zon het is er wel 25-26 gr en het wordt nooit warmer dan 30gr maar dat komt door de wind. Er waait daar altijd dus ook ideal voor surfen en kite surfen. Door die wind heb je niet door dat zonetje op je bolletje brand dus zonnenbrand mee en een pet evt. Gasten in het resort zijn voornamlijk engelsen(wat ouderen) belgen nederlanders, italianen en wat zweden. Ze hebben ook een kids club met apart zwembad allemaal goed geregeld. En ze hebben spa echt een aanrader. Op het strand hebben ze ook een duikschool met padi, dus allemaal goed geregeld. En nog een ding resort is er super schoon nog nooit gezien dat er zoveel gepoetst wordt daar mogen menige hotels in EU aan voorbeeld nemen. En personeel is nie opdringerig en verwacht ook geen fooi. Ze doen gewoon netjes hun werk.

3 likes

Heel mooi gezegd Mickey. Ik ben samen met men kameraad ook een weekje naar Boa Vista (Riu Caramboa) Geweest. Wij als jonge 20’ers lekker gaan chillen in het prachtige zandkasteel van een riu hotel. Veel ouder volk in het hotel maar op het eiland qua bevolking ligt de gemiddelde leeftijd rond de 24 jaar (onze leeftijd) . Heel nice eigenlijk. Wij hebben daar veel toffe plaatselijke jonge mensen ontmoet die echt super vriendelijk waren. Echt supertijd gehad. De ontdekking van al mijn reizen. Zonder verwachting met een last minute vertrokken en uiteindelijk met een super emotioneel gevoel terug naar huis gekomen. Zo puur is het eiland en ook de mensen. Prachtige verlaten witte stranden, prachtige zee en uitgaan is er ook top! Je hebt een pacha club in het hotel en enkele clubs zoals bambu in sal rei en cabrer in rabil. We zijn ook nog in een andere club geweest. Deze leek wel meer op een huis dan op een club. Wat verlichting en geluid erin en hupla! Jaja dit vergeet ik nooit nog. Voor jonge mensen zeker ook een aanrader! De dames zijn er ook ongelofelijk los.
Het hotel is ook een topper. Mijn kameraad had al eens in de riu in Jamaica gezeten en hij vond deze nog beter. Op zoover.nl wel wat negatieve commentaar gelezen van het hotel maar daar moet je niet op letten. Echt ALLES is er top! 4 restaurants, drinken a volenté, super vriendelijk personeel + ongeloofelijk goede bediening tijdens het eten, leuke avondshows, enz… Ik ga zeker nog eens terug.

3 likes

Als je leuke foto’s wilt mag je altijd je hotmail adres geven. ik stuur je er dan wel een paar mooie.

1 like

Bedankt stoffeltjeee voor deze mooie foto’s van Boavista!

1 like

En nog meer foto’s van stoffeltjeee!

Die staan er mooi op! :slight_smile:

1 like

Ik ben 12-12-2012 getrouwd en de dag daarna op huwelijksreis gegaan naar Boa Vista ik vond het er heerlijk wij zaten in de Riu Touraq erg mooi hotel, Kaap Verdie is goed bevallen en 24-11-2013 gaan we voor 12 dagen naar Sal en dan naar Riu Funana kan niet wachten :slight_smile:

3857_10151317675138205_1140145883_n.jpg25029_10151317676058205_464359430_n.jpg36514_10151317675078205_1553568477_n.jpg281370_10151317675903205_1380714818_n.jpg

1 like

@ Clint, echt prachtige foto’s! Vooral die met het schildpad en wrak!

1 like

Prachtig Clint. Wij gaan dit jaar met kerst naar Riu Toureq. Ik hoor dat er in december veel wind is, zodat je niet aan het strand kunt zitten. Klopt dit?

Hoi dank je wel :slight_smile: ik heb er wel gezeten hoor staan allemaal windschermen dus je kan goed beschut zitten heel veel plezier maar dat moet vast gaan lukken :slight_smile:

Dat gaat zeker lukken. Bedankt.

Hoi Clint,
Als het goed is ben je net terug uit Sal. Hoe is het daar bevallen?