in 3 weken sydney-carns

Hallo,

Na 5 maanden stage lopen in nieuw zeeland hebben we (mijn vriend en ik) besloten om nog een vakantie van 3 weken in australie er achter aan te doen. We landen 11 juli 2015 in Sydney en willen met een camper (nog niks zeker) naar Cairns toe rijden. Vanuit Cairns hebben we een binnenlandse vlucht geboekt naar Brisbane en hiermee vliegen we terug naar nederland (3 augustus 2015)
nu lees ik op dit forum dat 3 weken erg kort is om deze reis af te leggen, klopt dit? Hoe zouden we dit op kunnen lossen? met bijvoorbeeld treinreizen of binnenlandse vluchten?

We zijn studenten en hebben geen groot budget. Waar zouden we op moeten rekenen qua kosten in australie?

Camper was een idee maar we zoeken naar de leukste en goedkoopste oplossing dus alles is nog open.

groetjes

Hoi! hier iets gelijkaardig!

Ik vertrek over een dikke week om 10 weken stage te lopen in NZ. Dan vlieg ik op 1 juli naar Adelaide, verblijf daar met mijn vriend een week. Dan vliegen we 8 juli naar Cairns en huren dan auto/camper om ook in zo’n 20 dagen naar Sydney te rijden. We zijn ook nog volop aan het uitzoeken. Vooral goed plannen omdat het zo kort is.

In 2011 ben ik samen met een vriendin in 3 weken van Brisbane naar Cairns gereisd met de Greyhound (we zaten in Sydney en hebben het vliegtuig genomen naar Brisbane om vanuit daar verder te reizen). Met een camper is zeker een stuk leuker, omdat je veel meer zelf kunt bepalen en kunt stoppen wanneer je wil. Drie weken is niet lang, maar zeker wel te doen hoor (5000km in twee weken van Perth naar Darwin kan ook prima, haha! Wel veel in de auto dan). Ook is het dan nog winter in Australië en is het lekkerder om van Sydney naar Cairns te rijden (rij je namelijk als het goed is naar de zon ^^misschien als tip voor Nathalie om de reis andersom te doen). Het enige is dat je dan niet alles kunt zien, maar je kunt wel een lijstje maken met de dingen die je echt graag wil zien/doen (Fraser Island, Gold Coast, White Sundays etc.) Binnenlandse vluchten of met de trein zou ik niet doen. Je mist daardoor juist mooie plekjes.

Succes met plannen!