In 2 weken Cambodja, Vietnam & Laos te doen?

Hallo allemaal,

Is Laos, Vietnam en Cambodja in 2 weken te doen als je niet alles wilt zien?

Zo ja, welke route zouden jullie ons aanraden?

Alvast bedankt!

Groetjes

is niet te doen.
Kunt hooguit 2 landen doen, maar beter is 1 land te kiezen.

3 landen in twee weken ?!?!

ik zou kiezen voor 4 weken Laos, 4 weken Vietnam en 1-2 weken Cambodja.

Welk land is dan het meest de moeite waard?
Anders zouden we ook 1 maand ong. in Maleisie kunnen blijven, want daar zitten we immers al… of is dat te lang?

Je topic vermeld 2weken,nu spreek je al van een maand,kan ff niet volgen?Nu 2 weken voor 3 landen is wat teveel van het goede.
Zou gaan voor 1 land en de rest op een latere tijdstip bezoeken.

Ik ben de eerste 2 weken van die maand in Maleisie, volg je t nu?

Nu snap ik hem,tsja als je 1 maand tijd hebt om te reizen dan zou ik zeggen Vietnam!
Wat zeker de moeite waard is om te bezoeken is Hanoi.
Deze charmante hoofdstad met mooie meren, parken, lanen en pagoden ligt aan de oever van de Song Hong of Rode Rivier. Er hangt nog een vage Franse sfeer in deze stad met haar mooie koloniale en Vietnamese architectuur. Rond het Hoan Kiemmeer zijn de stadsinwoners 's morgens volop in de weer met hun ochtendoefeningen, een interessant schouwspel! De bekendste bezienswaardigheden van Hanoi zijn het mausoleum van Ho Chi Minh en zijn voormalige residentie, de Tempel van de Literatuur, de Eénpilaarpagode en de Ngoc Sontempel. Ondanks de verkeersdrukte - de vele fietsers zijn ondertussen vervangen door de meer luidruchtige motorfietsen - is het aangenaam rondslenteren in het oude centrum van de stad.

Was het nog vergeten,om uit te rusten(strand) kan je naar Phan Thiet,ligt ongeveer 200km verwijderd van Saigon.

Bedankt voor de tip! :slight_smile:
Laos schijnt mooier te zijn qua natuur, klopt dit?

Mvg

Laos is een prachtig en vooral ongerepte plaats ,en ik hoop dat het kan zo blijven in de toekomst!
Zelf ben ik alleen maar in Luang Prabang geweest,vond het een gezellige stadje.

Je kan ook 4 weken in Maleisie blijven, als je daar toch al zit. Daar is voldoende te doen.

Ik zou ook liever 4 weken in maleisie blijven.
Misschien zuid thailand er bij voegen. Het kustgebied tussen koh samui en phuket is prachtig.
Als je een rustige reiziger bent die graag alles goed wil zien zou ik gewoon 4 weken in maleisie blijven.

Bedankt voor de tip! In Thailand ben ik al geweest :slight_smile:
In Maleisie schijn je erg mooie eilandjes te hebben, waar liggen die precies?

De Perhentians in het uiterste noordoosten zijn de bekendste en meest geliefde eilandjes van Maleisië. De sfeer is relaxed en gemoedelijk.

OK goed om te weten!
Ik vindt het eigenlijk niet eens zo’n slecht idee om vanaf Bangkok naar Maleisie te reizen in 1 maand… Heeft iemand nog tips qua vervoer en hoe naar welke eilandjes?

Qua vervoer zou ik eens kijken bij air asia. De landroute is redelijk saai en soms zelfs niet superveilig. Wij zijn ooit vanuit de grens van maleisie per trein naar bangkok gegaan maar dit is geen aanrader.
Het mooiste eiland is waarschijnlijk perhentian kecil.
Je hebt ook perhentian besar, dit eiland is groter en iets meer uitgerust voor de luxere reiziger. Vanaf besar kun je zowiezo vanaf het strand snorkelen, op kecil denk ik ook wel maar dat weet ik niet zeker. Het koraal aldaar is trouwens prachtig en er zijn ontzettend veel schildpadden en kleine ongevaarlijke haaien.
succes

Misschien toch maar beter om een ander land te combineren met Maleisie? Ik heb dit namelijk wel vaker gehoord en wij wilden met de trein naar Hat yai gaan en vanaf daar vliegen. Hat yai is cker ook niet heel veilig?
Nog andere tips misschien om heen te gaan?

Laat zoiets niet je plannen omgooien, het is echt wel te doen hoor.
Waarom vlieg je niet vanaf bijv. kota bahru naar phuket of krabi.
Of vanuit Langkawi. Je zal dan wel via kuala lumpur moet vliegen maar dit kost bijna niets. KL naar phuket kost iets van 3 tientjes volgens mij.
Zuid thailand is echt mooi dus je zal er toch een keer naar toe “moeten” en nu ben je dichtbij.

Nee dat is inderdaad waar! Zuid Thailand en Phuket heb ik juist al gezien, maar wil graag naar Koh Tao en Koh Samui etc… prachtig!
Het noorden lijkt me ook erg mooi, denk aan Chiang Mai, maar de ambassade zei dat !(de situatie nu)! je niet met de trein naar het Noorden kunt…
Welk land is nog meer mooi en goed te combineren met Maleisië?:wereld:

sumatra, of maleisisch borneo misschien