(origineel bericht op be-more.nl)
Ik wil nog niet naar huis!!
Ik wil nog niet naar huis!! Helaas zit het er al wel bijna aan te komen
Dinsdag zijn we met alle vrijwilligers uit eten geweest en vandaag hebben we ons afscheidsfeestje gehad, aangezien Ellen vinmiddels al naar Entebbe is vertrokken om naar huis te vliegen. Wij hebben gelukkig morgen nog een dagje… Het afscheid was leuk (op het feit na dat we eerst meer dan twee uur moesten wachten voor het begon…). We hebben gevolleybald, gedanst, gegeten en afscheidscadeautjes uitgedeeld en gekregen.
Afgelopen week was ook weer erg leuk! We hebben de gebruikelijk dingen gedaan als een stoof maken, jjaja care en activiteiten met de straatkinderen. In het weekend ben ik in Nyendo gebleven, omdat ik ook graag een keer een vrijdag en zaterdag op het project wilde zijn. Toen zijn we de community in gegaan om te kijken welke mensen er hulp nodig hebben, hebben we voorlichting gegeven over condoomgebruik en HIV aan jongeren en ben ik meegeweest naar een school. Daar gaf Mukasa voorlichting over abortus aan een klas met meiden. Zij vonden het erg interessant en het was ook erg nuttig, maar voor mij een beetje saai, omdat het voornamelijk in het Luganda ging. Ik was de enige Nederlandse vrijwilliger die dit weekend in Nyendo bleef, maar de lokale vrijwilligers hebben ervoor gezorgd dat ik een erg leuk weekend heb gehad! Ze hebben me meegenomen naar een lokale poolbar, we hebben veel spelletjes gespeeld, bij hen thuis gegeten en ik heb chapaties leren maken (lokaal eten).
Maandag hebben we pannekoeken gebakken voor iederen. Een heleboel dus! Op de stoof, met één pan, maar met het ging erg goed. Iedereen vond ze erg lekker.
Disndagmiddag hebben we een rondleiding gekregen door een ziekenhuis. Dit was een ziekenhuis van de kerk, dus zag er best aardig uit. Wel ligt iedereen door elkaar, met veel mensen op een kamer.
Morgen gaan we 's morgens nog een stoof bouwen en 's middags gaan we een waterbron schoonmaken, waar veel straatkinderen gebruik van maken. Een nuttige laatste dag dus! Vrijdag rijden we dan naar Entebbe. Daar zijn we dan de rest van de dag en de zaterdag. Misschien gaan we ook nog even naar Kampala, op bezoek bij één van de FOHO vrijwilligers, die op dit moment in Kampala is voor haar studie. En dan vertrekt zaterdagnacht het vliegtuig ![]()
Maar eerst nog maar even genieten van de laatste dagen!!!
Ik heb geen tijd om foto’s op mn blog te zetten, want we gaan zo nog lokaal uit eten, dus dat komt later!