(origineel bericht op be-more.nl)
Doei mzungu,
De laatste week is ontzettend snel voorbij gevlogen. We hebben allemaal dingen gedaan ter afhandeling. Alles was namelijk voor de laatste keer. Eindelijk heb ik de kleren kunnen uitdelen en de knuffels weggegeven. Dat was natuurlijk een groot succes. Ook hebben we schoffels gekocht van het sponsorgeld en die gedoneerd aan een dorp dat veel gewassen had verloren door een storm. We hebben ze uitgedeeld op een heuze town meeting. Heel officieus. Deze laatste week zat nog vol avonturen en heeft er voor gezorgd dat ik het vrijwilligerswerk op een goede manier kon afsluiten. Er was echt niets meer dat ik nog had willen doen. We hebben zelfs op een boda (brommer) gezeten met 4 personen, waarvan 1 in de amazone zit, een jerrycan een matras en vijf tassen. Ik heb het gevoel dat ik het echte uganda heb leren kennen.
Donderdag was er een leuk afscheidsfeestje op het project. We hebben gedanst en vooral genoten. Wat een mooie afsluiting! Vrijdag weer feest wat we gingen met alle vrijwilligers naar de Ambience. Veel van ons hadden ook lokale vrijwilligers uitgenodigd. Julius, een leraar van onze school, ging met ons mee. Hij was nog nooit in de disco geweest en had echt de avond van zijn leven. Het was fantastisch om te zien! En toen kwam op zaterdag dan ook voor de vrijwilligers het afscheid. Groepje voor groepje gingen ze weg en dat was best moeilijk want we hebben een goede band op gebouwd. Ik bleef bijna alleen over. Vooral omdat dennis niet aankwam op de afgesproken tijd maar vast zat op schiphol. Hij had uiteindelijk een dag vertraging. En toen die kwam, kwam hij zonder tas! Nou goed, we hebben besloten onze vakantie goed te laten beginnen en we genieten enorm van elkaars gezelschap. We hebben de tas nog steeds niet, maar zijn nu terug in masaka vanwaar we morgen doorgaan naar Lwengo. Daarna naar het merendistrict hier (waar je wel kunt zwemmen!) en hopelijk komt de tas ons daar achterna. Ach wat, het genieten is alleen maar meer geworden!
Foto’s volgen hopelijk snel op facebook.