ik wel werk maar mijn man nog niet

Hallo,

wij willen graag emigreren naar curacao! nu heb ik wel al bijna werk gevonden maar mijn man nog niet. mijn man is de hoofdverdiener.
wat moet ik doen? het is echt mijn droombaan. maar mijn man wil het liefste gaan als hij werk heeft.

wat moeten we doen? ik eerst gaan met de kinderen en hij nog even hier in nederland blijven? of zijn vaste baan ook opzeggen en het risico nemen?
wat ik zou verdienen red ik het net mee. maar wat hij zou verdienen kan ik bij wijze van spreken thuis blijven.

wat zouden jullie doen? droombaan niet aannemen en wachten totdat man werk heeft? of alvast gaan?

Ik zou gaan! Nou heb ik heel makkelijk praten want ik ben 24, student, niet getrouwd en heb geen kinderen. Maar als dit wel echt iets is wat jullie willen gaan doen en het staat vast dat jullie een keer naar Curacao willen vertrekken, waarom dan de droombaan afslaan? Voor je man zal het ook eenvoudiger zijn om een baan te vinden als hij op curacao is, dan vanuit Nederland zoeken. Bovendien weet je niet of er later nog zo’n baan voor jou komt. Als je een tijd niets vindt en maar thuis zit dan krijg je misschien spijt.

Maar ik heb natuurlijk niet heel goed zicht op jullie situatie. Voor mij zou het wel meewegen hoe gemakkelijk ik een baan in Nederland zou kunnen krijgen mocht het allemaal niet lopen zoals gepland. En hoe je financiele situatie is. Kunnen jullie het je veroorloven om op 2 plekken te wonen en heen en weer te vliegen om elkaar te zien?

En luister naar je hart. Voelt het goed om die stap al te nemen? Word je er vooral vrolijk van of zie je er vooral tegenop om in je eentje al te vertrekken?

hallo bedankt voor je reactie,

ja het is echt mijn droombaan. het is iets wat ik altijd al wilde doen. ik ben altijd met de kinderen geweest of alleen maar werk voor werk.
Ik heb nooit echt iets aan mijn loopbaan gedaan. misschien bewust of onbewust. maar nu krijg ik dus deze kans. ik heb verschillende thuisstudie 's
gedaan waardoor ik dus nu deze kans krijg op deze mooie baan.
Mijn man heeft dus nog geen baan. en hij wil echt alleen gaan als hij werk heeft. maar voor mijn gevoel ben ik nu aan de beurt.
Ik kan daar naar toe met de kinderen maar dan is het risico dat hij pas na 1 jaar komt of misschien nog wel langer.
Maar ik denk echt dat ik spijt krijg als ik dit afslaan. oh zo’n grote dilemma… ik wil bij hem blijven maar deze baan op curaçao ook.

Het klinkt alsof je het eigenlijk voor je zelf al wel weet?

Heb je er al wel met je man over gepraat? Wat is zijn mening? Vind hij dat je moet gaan of niet? Ik blijf er wel bij dat een baan vinden op afstand heel erg lastig is. Misschien kan hij een paar weken vakantie nemen en meegaan? Dan kan hij zien waar jullie terecht komen en meteen van de gelegenheid gebruik maken om wat bedrijven te bezoeken?

hoi,

Misschien ben ik er ergens al wel uit, en ga ik dit gewoon aanpakken. maar toch. ik ben niet voor niks met hem getrouwd.
Ik heb ook met hem gepraat. natuurlijk daar moet je over praten. gelukkig pusht hij niet of zo. hij geeft mij de ruimte om zelf de keuze te maken.
Ik zou bij zijn familie gaan want hij komt er vandaan en zijn familie woont daar allemaal.
Hij heeft echt een standpunt dat hij pas gaat als hij werk heeft. hij wil niet het daar slecht hebben en hij wil voor zijn gezin zorgen.
Dat is ook goed natuurlijk maar de kans is nu en niet over een paar jaar. het is echt moeilijk wat ik moet doen.
Want de kinderen zijn dan ook zonder vader. kan ik ze dat aan doen? en ik wil ook niet uit elkaar…

Maar in ieder geval bedankt dat je met mij mee denkt en zo!!

groetjes