Ik weet het allemaal niet meer

Hi Ellen, dit is een moeilijke situatie voor je he. Ik ben zelf een moeder en mijn dochter heeft ook een relatie gehad met een jongen uit Turkije. Alleen is mijn dochter een heel stuk ouder. Ik heb haar wel gesteund in die tijd. De relatie van haar is over maar ik heb er wel een schat van een schoonzoon aan overgehouden. Ik weet dus heel goed hoe lief en serieus ze daar kunnen zijn. Helaas niet allemaal en ik begrijp dus ook wel een beetje de zorgen van je moeder. Alleen de zorgen die ze heeft of je met hem naar bed gaat snap ik niet want dat heeft in mijn ogen helemaal niets
te maken met Turkije, dat kan in Nederland net zo goed. Zou ze er dan geen probleem mee hebben? Ik zou eerder bang zijn voor de emotionele gevolgen van een relatie op afstand want geloof me, dat valt niet mee, dat is heel moeilijk.Stiekem gaan en ruzie riskeren met je hele familie lijkt mij op dit moment niet verstandig want je zult in Nederland toch steun nodig hebben. Probeer een compromis te sluiten tot je 18e dat lijkt heel ver maar is het zo. Boek een hotel en zie elkaar daar dan, dat is voor je moeders gevoel meer neutraal terrein, zij tevreden en jij kan naar je askim. Ik hoop dat dit werkt voor je. Je mag mij altijd een pb sturen hoor als je advies wilt vragen of gewoon je hart wilt luchten. succes!!

Raak, Bedankt voor je lieve reactie!
Ik snap mijn moeder opzich wel, maar ze vind me naief terwijl ik echt mijn ogen wel open heb.
En dan eerst beloven dat het mag… en nu niet meer, tot ik 18 ben.
Ik ben in mijn leven veel dierbare mensen kwijt geraakt, op mijn 15de mn vriend waar ik 11 maanden mee had, mijn oma door haar nieuwe man, mijn opa door mijn oma. ( ik had een hele goede band met ze) mijn pony heb ik moeten laten inslapen, ik was erbij en het was heel moeilijk voor me. mn beste vriendin aan de drugs, en opeens mensen waarvan je dacht dat het vrienden waren.
Ik ben er dus best wel hard in geworden, maar mijn moeder denkt dat ik het niet aan kan als hij me laat vallen, en dat hij dat zeker weten gaat doen…
Ik zit er onwijs mee dat hij en zn familie er al helemaal van uit gaan en mijn moeder het beloofd heeft. en nu gewoon nee, nee is nee, zegt…

ja dat is ook moeilijk.persoonlijk zou ik nooit nee zeggen om het nee. wel op zn minst een motivatie erbij, misschien zou jij dan ook meer begrip hebben. ervan uitgaan dat hij je laat vallen is natuurlijk onzin. mijn dochter heeft een streep achter de relatie gezet en niet hij.probeer misschien je moeder eens mee te laten lezen op msn of je sms-jes die je ontvangt, natuurlijk wel even je askim daarover inseinen.misschien gaat ze dan inzien dat het geen 6 dagen relatie is maar misschien wel iets blijvends kan worden. ik blijf voor je duimen en hopen dat jullie elkaar snel weer zien hoor

Dankjewel,
ze zegt nee omdat er geen toekomst in zit, en ze wil er verder niet op door gaan… :frowning:

Wat ontzettend moeilijk voor je. Ik begrijp wel dat je moeder je niet wil laten gaan. Toen ik 16 was, had ik ook nooit gemogen van mijn ouders. Alleen wel vreemd dat je eerst wel mocht en nu niet meer. Stiekem gaan is ook geen goed idee en kan me niet voorstellen dat je vriendin daar in mee zou gaan. Wat je nu moet doen, het is erg moeilijk. Wachten tot je 18e misschien? Ga allebei een beetje verder met je leven en als je 18 bent ga je kijken of het gevoel er nog is. Dit klinkt natuurlijk heel makkelijk, maar je hebt nu niet zoveel keuzes denk ik. Wat zegt je vriend hierover?
heel veel sterkte en veel liefs

Hij weet nog van niets… Morgen hebben we afgesproken op msn, ik denk dat ik het hem nog niet vertel. vandaag geen gesprek met mn moeder begonnen erover. ze was al chagrijnig… en ik wou niet verdrietig op het feest zijn, en daarna was ik te moe. Ik vertel het hem als ik zekerheid heb, anders weet hij helemaal niet waar hij aan toe is en daar heb ik zelf ook een hekel aan …:frowning: Wat zouden jullie doen? het wel zeggen?

Zou hem wel vertellen dat februari niet doorgaat. Dan hoeft hij daar geen rekening mee te houden. Maar goed om te horen dat je niet stiekem gaat! Ik hoop dat je wel met je vriendinnen mag. Als je ouders hun ook kennen voelt het toch wat veiliger voor hen. Succes

Dankje:)

marmaris: ik vind het erg rot voor je! en als het echt niet anders kan dat je niet kan gaan in februari dan zou ik toch echt wachten en ja ik weet dat het heel erg moeilijk is heb met het zelfde gezeten:frown: niemand begreep me, de rest zei van ja die zal wel vreemd gaan en dit en dat bla bla…
maar heb de moed niet opgegeven en toen ik eindelijk 18 was ben ik naar de turkije gegaan en ben daar toen bijna een jaar gebleven , en wat andere mij van te voren allemaal verteld hadden over geen respect voor vrouwen en dat soort dingen nou ik heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt mijn schatje heeft mij altijd goed behandeld we kunnen het erg goed met elkaar vinden[ook al is hij moslim]
het is eigenlijk gewoon het zelfde als toen we elkaar alleen maar met de vakantie zagen, we zijn nog steeds erg gelukkig , en ik hoop dat dit bij jullie ook gaat gebeuren, het is moeilijk en vervelend als ze iedere keer gaan zeuren over turkse jongens en moslims, maar wie weet nou beter of het goed zit tussen jullie jij of je moeder?! jijzelf toch? ik hoop dat ze in gaan zien dat hij wel een goede jongen is en dat jullie wel bij elkaar passen en dat er wel een toekomst voor jullie is.
ik hoop echt voor je dat er deze maand nog iets veranderd en dat je volgende maand wel mag gaan naar je vriend!!!
Veel sterkte in deze moeilijke situatie!

groetjes Mariska
[Real Love Never Dies!]

Dankjewel voor je lieve reactie!!

@missmariska01

Ik las in jou berichtje dat je bijna een jaar in Turkije bent gebleven, hoe heb je dit gedaan? Want ik ben zowiezo van plan om een half jaar door te brengen bij mijn askim, maar dan moet je steeds na 3 maanden het land uit, heb jij dit op een andere manier gedaan?

Groetjes Tamara