Ik heb gewerkt op cruise schepen

Hi Dort 29!
Zou je jouw ervaringen ook willen delen ajb?! Ik ben aan het rondkijken om er een jaar tussentuit te gaan om ook op een cruiser te werken maar ik mag wel opschieten als ik dat zo lees… ik ben al 32. Wil je jouw ervaring ajb naar me toe sturen? Mijn email is: jv1401@hotmail.com Ik heb echt bijna zitten kwijlen bij de verschillende verhalen die ik hier gelezen heb maar ik zie dat jij ook veel ervaring hebt. Er zijn natuurlijk heel veel verschillende en ik zou graag jouw ervaringen kennen alvorens te soliciteren. Ik hoop gauw van te lezen!! Alvast vreselijk bedankt!!
Groetjes,
Jessi

Ik heb ooit op een cruise schip in Australiegewerkt, dat was echt cool en aan te raden. Verdiende niets maar overnachting en eten was gratis en het was een geweldige ervaring met supercoole mensen :smiley:

Hoi,
Ik was juist van plan om eens een cruis met celebrety cruises te maken, bedankt voor de uitleg, maar nu pas ik er wel voor, kan niet goed tegen uitbuiting
hugo

mijn dochter gaat werken bij celibrity X milenium, waarschijnlijk als barvrouw.
heeft iemand hier ervaring mee of verhalen.

Hallo, wij gaan binnenkort een cruise Verenigde Arabische Emiraten doen. Ik heb een praktische vraag en kan hier nergens info over vinden. Aan boord schijn je ook internetpunten te hebben waar je tegen betaling gebruik van kunt maken. Heb jij enig idee wat daar de kosten ongeveer van zijn? Alvast bedankt hoor! Groeten Jaco

Rare vraag misschien, maar ik ben aangenomen op een cruise schip en moet daarvoor een wel erg uitgebreidde medische keuring ondergaan (bloedtest, urinetesten, borst-röntgenfoto en meer).

Nu is mijn huisarts de komende paar weken op vakantie dus kan ik het niet aan hem vragen en zijn vervanging is zeer incompetent.

Weet jij toevallig of je zo’n keuring moet doen bij een bepaald bedrijf of gewoon in het ziekenhuis?

Hahaha, ik wil ook op een cruiseschip gaan werken, maar ben al in de veertig, dus dan zal ik het wel kunnen vergeten denk ik! Ik heb wel op een passagierschip gewerkt in 2007, een hele leuke ervaring, had het alleen niet afgemaakt wat ik wel jammer vond.

Hoi Durete,

Moet je eens op de site van cruiseweb.nl kijken daar staat alles op, ook waar je de keuringen kunt doen, succes.

hoi,

ik ga aankomend school jaar een opleiding toerisme en recreatie volgen, deze opleiding duurt drie jaar. graag zou ik het laatse jaar stage willen lopen bij disney cruise als kinder entertainer, kan je mij hier meer info over geven, hoe het is, hoe oud je moet zijn, waar je slaapt,het eten, het verblijf, de landen die je bezoek, de kosten die je maakt enzovoorts.

groetjes nathalie

p.s je mag dit ook beantwoorden via de mail: nathalieStork@hotmail.com

Nath, Ik denk eerlijk gezegd niet dat cruise schepen stage’s verzorgen.
Ik ben aangenomen en om gewone medewerker activiteiten te zijn moet je al je diploma voor 'Manager recreatie en toerisme" op zak hebben, als je dan ook nog eens met kinderen wil werken moet je universiteit hebben (Amerikaanse regels, Amerikaanse manier van scholing nodig, want ze erkennen de nederlandse studies niet om met kinderen te mogen werken.)

Maar hoe dan ook gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. dat leer je wel na je opleiding, want een job vinden in de recreatiebranche zonder rare voorwaardes en waarbij er grote kans is dat je ook daadwerkelijk betaald krijgt is best moeilijk(alhoewel voor vrouwen wat makkelijker dan voor mannen).

dankje wel, naja dan ga ik wel opzoek naar een andere leuke stage, maar het blijft een droom om ooit op een cruise schip te gaan werken. en de stage is nog verweg voor mij pas over 3 jaartjes ongeveer dus ik heb nog even…

Voor stage’s zou ik zelf aanraden om teminste 1 van de stage’s die je moet doen op een vakantiepark te doen ipv in een hotel of iets dergelijks. dit omdat de animatie in vakantieparken veel professioneler zijn dan hotels.

Ikzelf heb een top stage gehad bij Landal GreenParcs.

Onze zoon is aangenomen bij de HAL en mits de medische keuring goed is moet hij in augustus inschepen.
Er zijn nogal wat zaken die geregeld moeten worden voordat het allemaal zo ver is. Ik doel dan met name op een ziektekosten en een arbeidsongeschiktheids verzekering, ook moet je volgens mij je Nederlandse ziektekostenverzekering opzeggen.
Is er iemand hier die daar goede informatie over heeft?
Welke verzekeringen voor mensen die op een cruise schip gaan werken zijn raadzaam om af te sluiten en heeft iemand positief of negatief ervaringen met maatschappijen?

Alle info is welkom, bij voorbaat dank !!

Mayke, weet je dit misschien ook: als je met het schip Rotterdam (middelgroot schip) van HAL om 8.00 uur afmeert in de haven (De Azoren), hoe lang duurt het dan voor je aan wal stapt? Zou je, als je een taxi neemt, al om 8.30 op de plek van de excursie kunnen zijn? Om 8.30 uur vertrekt namelijk de excursiegroep vanaf de verzamelplek. Of is dit wel erg aan de krappe kant…?

Hey allemaal,

Ik heb met veel belangstelling dit stukje van het forum gelezen, ik was al zoo lang op internet op zoek naar informatie over het werken op een cruise schip. Dit lijkt mij namelijk schitterend om te doen!!
Nu ben ik gelukkig nog niet ontmoedigd door sommige verhalen, want ik had mezelf al ingeprent dat het hard werken zou zijn zonder al teveel luxe.

Zelf heb ik de opleiding sporttoerisme en natuursport afgerond aan de sporthogeschool en heb dus ervaring in het organiseren en begeleiden vzn groepsactiviteiten, voor volwassenen en kinderen. Ik hoop dat ik hiermee aan de slag zou kunnen op een schip. Maar ik zou lniet echt weten welke cruiselines ik hiervoor het beste kan benaderen,. Ik had zelf zoals de meeste hier caribbean en princess in gedacht,en, maar ik weet niet of hier ondertussen al iemand een reactie van heeft ontvangen? Aangezien dit topic toch al een paar jaartjes geleden is geopend.

Ik zou grasg ervaringen horen en eventueel tips ontvangen.
Bedankt alvast.

Groetjexs Esther