Graag zou ik hier adviezen tips en meningen delen en ontvangen.
Mijn vragen aan jullie zijn.
Welk gedeelte op dit forum moet ik zijn mbt goede doelen.
dan heb ik het niet over commerciële goede doelen.
Daar heb je ook mogelijkheden om vrijwilligers werk te doen,
maar hun principes staan niet gelijk aan de mijne.
Ik wil met alle liefde vrije kostbare tijd en een deel van mijn leven,
vervullen om goed werk te doen voor mensen/dieren die het hard nodig hebben.
Helaas is het zo als je bij de grotere goede doelen wilt werken als vrijwilliger,
dat er een prijs aanvast zit waar de schik gauw vanaf is.
Voorbeeld
Een ontwikkelings project in afrika de kosten zijn als volgt.
vliegticket ong 700,-
vaccinaties en inentingen 250,-
deelname prijs een paar honderd euro
Plus 40,- per week voor gasthuis
totaal ongeveer 2500,- wat de vrijwilliger dient te betalen.
Dat is in mijn ogen de omgekeerde wereld.
Vrijwilligers zouden met open armen ontvangen moeten worden.
op die manier zal er veel meer goed werk verzet kunnen worden voor een betere wereld.
De moeite om de grote goede doelen te contacten ga ik niet meer nemen.
ik hoop via deze weg en het lot een klein doel tegen te komen.
waar op de wereld is niet van groot belang als het maar een goed initiatief is.
Ps: ik ben niet van plan om maar 6 maanden vrijwilligers werk te doen,
want ik realiseer dat dat niet heel veel verschil zal maken.
graag wil ik voor een aantal jaren werken in het buitenland en als ik mijn missie gevonden heb mischien wel voor altijd.
Hallo, hier op Bali bestaat de stichting BAWA, die verwaarloosde dieren van de dood proberen te redden en met name de zwerfhonden en katten. Die stichting bestaat uit donaties in de vorm van geld en goederen ( voedsel- kooitjes- kooien en wat dies meer zij)
Ze zitten te springen om vrijwilligers, maar of zij jouw vliegreis- injecties ed betalen.
Stichting BAWA in Ubud , heb je interesse kan ik het tel. nr van 1 der artsen geven.
Hoi ikhebeenmissie,
Welkom op wereldwijzer,
Nu ik heb altijd veel bewondering voor mensen die zich inzetten voor het goede doel,namelijk vrijwilligerswerk in alle vormen(les geven,in de zorgsector,etc…)daar doe ik mijn hoed voor af.
Nu je kan best een berichtje plaatsen in de vrijwilligersforum hier op wwz:zie link: http://www.wereldwijzer.nl/forum/vrijwilligerswerk-forum
Veel suc6 in al wat je nog gaat doen in de toekomst!
groet:georgessiam
Ik begrijp je punt. Je wilt graag helpen, maar niet ook nog eens hoge kosten maken. Het is echter zo, dat het geld voor een vrijwilliger dan toch ergens vandaan moet komen. En dat gaat aardig in de papieren lopen. Er zullen in die landen mensen zijn die hun hulp aan kunnen bieden, zonder dat het veel geld kost.
Zodra mensen de mogelijkheid hebben om als vrijwilliger op reis te gaan met een gratis vliegticket etc. dan is de kans aanwezig, dat ze misschien ook wel weer gauw vertrokken zijn om hun reis voort te zetten. Het is namelijk een makkelijke opstap om verder te reizen.
Voor de grote groep mensen die werkelijk graag anderen willen helpen en die hun leven er misschien aan willen wijden is dat heel erg sneu…