De tijd is aangebroken om na te denken wat we allemaal mee gaan nemen naast een goed humeur en veel zin:cheer:
Ik zie op weeronline dat het weer nogal wisselvallig is, klopt dat??
Ik heb geen idee wat ik mij hierbij voor moet stellen. Wij zijn de afgelopen paar jaar naar het caribisch gebied geweest en hebben dit als zeer vochtig ervaren en hoge temperaturen. Kan ik dit vergelijken met elkaar?
Maar goed, voordat ik de koffers vol prop met onnodig veel kleding ( dit is standaard elk jaar een probleemlol2) wil ik graag weten wat verstandig is om mee te nemen. Is het verstandig om voor de avonden iets warms mee te nemen of volstaat een shirt met lange mouwen en een lange broek?
We gaan op safari, moet ik nog ergens speciaals aan denken om mee te nemen?
De dagen dat wij bij het hotel zijn wil ik heerlijk in het warme :zon02: liggen, of moet ik een regenpak meenemen in plaats van een bikini.
Tips zijn welkom.
O ja, de kleding die wij meenemen wil ik zoveel mogelijk daar achter laten zodat ik voldoende gewicht kwijt ben om weer zoveel mogelijk houtsnijwerk mee naar huis te nemen. Kom ik vervolgens weer op een nieuwe vraag…Ik heb gelezen dat er door gehandicapte kinderen houtsnijwerk wordt gemaakt. Weten jullie waar dit is?
Ga je naar de Mara, warme trui en windjack (bvk met capuchon!) meenemen. Vooral 's morgens vroeg en in de late namiddag is het erg koud in een open jeep.
Dun regenjackje volstaat. Het is nooit koud, regenwater is warm maar je wordt er wel nat van. Het meeste is nu wel gevallen, maar er kan nog best af en toe een bui vallen.
Klimaat is inderdaad warm en vochtig, vergelijkbaar met Caraibisch gebied.
T-shirts (de wat oudere) nemen we altijd véél van mee en laten we achter. Evenals sokken. Neem goed goeie, nieuwe schoenen mee, na een bui zijn ze naar de knoppen en je houdt ze niet nietjes. Neem liever schoenen mee die lekker lopen en die je eventueel ook achter kunt laten.
Badlakens zijn niet nodig. Worden in de hotels en lodges verstrekt.
Akamba is de naam van het gebeuren waar door gehandicapten houtsnijwerk wordt gemaakt. Ik hou er zo van, koop me altijd gek en je hoeft niet te onderhandelen over de prijs.
Koop vooral ook veel omslagdoeken (kanga’s en kikoi’s). Ze zijn geweldig en heel leuk om als kadootjes mee te nemen. Met een beetje handigheid koop je voor 10 euro al een stuk of vier. Wèl onderhandelen!
Ha ha, nee Giling heeft de koffers nog niet gepakt. Alhoewel, we zijn wel bezig om alle ingezamelde brillen in koffers te doen en zijn nu dus al 2 koffers “kwijt” aan brillen.
Maar goed, vandaag hebben we verjaardag van mijn mannetje die 50 is geworden vandaag en we proberen tussendoor in te pakken omdat we natuurlijk morgen vertrekken. We vliegen pas 's avonds en gaan in het begin van de middag richting Brussel.
Ben altijd wel heel erg lang aan het voorbereiden maar het maakt me nooit zoveel uit hoeveel kleding ik bij me heb. Andere dingen maak ik me een stuk drukker om…gezondheid, veiligheid etc. Ben wel gespannen hoor, slaap minder en zie toch wel een beetje boel tegen de vliegreis op. Maar goed, als we er eenmaal zijn gaat het helemaal toppie worden, daar ga ik echt van uit. Bagage…korte broeken, shirtjes, hemdjes, ondergoed, een set kleding met lange broek en shirt met lange mouwen tegen de muggen, open en dichte schoenen, jas wilde ik eigenlijk niet eens meenemen… Uh…zonnebrand, toiletartikelen, tickets, paspoorten en medicijnen, bikini,geld en bankpas en creditcard en de rest zal wel verkrijgbaar zijn…
Veel plezier!!!
Bedankt voor alle reactie`s en leuke tips.
Deet hebben we zeker bij ons alleen mijn ervaring in het caribisch gebied was dat ik de strijd met een mug ondanks de Deet altijd verloor maar met het lokale spul won ik dezelfde strijd altijd.
Echt als jullie een vakantie zonder muggenbeten willen…neem mij dan maar meelol2
Nog even op pad voor een goede verrekijker voor op safari en dan zijn we er volgens mij klaar voor.
Gilling: een hele fijne vakantie en ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Naald en draad om de gaten in de klamboes dicht te maken
Vliegenmepper
Genoeg SD kaartjes (of een grote)
Vooraf ingevuld visa-formulier
Flos om mango+annanas draden tussen je tanden uit te prutsen
…