Hallo allemaal,
ik ga in mn uppie naar Gambia in de genoemde periode. Heb al een gids geboekt, Abdu Ceesay, welke ik via dit forum heb gevonden dus daarvoor mijn dank!
Ik wil graag veel zien in Gambia, en heb begrepen dat dat wel moet gaan lukken met een goede gids!
Nu heb ik toch een paar vraagjes: moet ik echt nog warme kleding meenemen of is dat voor deze periode niet nodig? Ik heb natuurlijk sowieso een warm vest aan als ik vertrek, een spijkerbroek, en stevige wandelschoenen (die gaan sowieso mee), dan kom ik wel een eind lijkt mij?
En als ik een Djembee mee wil nemen (niet om op te spelen maar als deco), hoe vervoer ik deze dan in het vliegtuig en kost me dat extra geld?
Alvast bedankt voor de reacties,
groetjes Jipieie
Hallo Jipieie!
je hebt inderdaad een goede gids uitgezocht! Bij Abdu ben je in goede handen.
Eventuele warme kleding is hooguit voor de avond nodig, maar ik heb ook 's avonds nog nooit een lange broek aangehad. De één vind het natuurlijk sneller wat frisser dan de ander. Het is altijd verstandig om in ieder geval 1 lange broek en een shirt met lange mouwen mee te nemen voor het geval dat…
's Avonds op het strand met de wind van zee zal het best eens fris aan kunnen voelen.
Als je een djembe meeneemt naar Nederland is het zaak het ding goed in te laten pakken voor transport. Extra betalen hoeft in principe niet, maar het hangt wel af van met wie je vliegt. Informeer anders bij hen of bij je reisleider bij aankomst vliegveld.
Je kunt je door Abdu trouwens ook op laten pikken op het vliegveld. Dan ben je als eerste in je hotel. Altijd fijn…![]()
Welke hotel verblijf je?
Groetjes,
Erwin
Hallo Erwin,
ik vlieg met arke-fly. Bedankt voor de tips, dan hou ik het qua warme kleding gewoon op wat ik aantrek als ik wegga hier. Abdu had al gevraagd of ie me op moest pikken ja. Ik hoop wel dat ie dan ook echt op tijd is want ik begreep al dat dat nog wel s een probleem is in Gambia… Maar het leek me sowieso wel handig, dan kunnen we meteen een plannetje maken waar ik allemaal heen kan! Ik verblijf in Lemon Creek, op basis van logies/ontbijt. Abdu heeft het erover dat ik dan kan eten op cololistrim. Is dit wat anderen op het forum “de strip” noemen?
Ik wil trouwens toch wel heel graag naar een wildpark(je), waar o.a. giraffen zijn; ik had begrepen dat dat wel een ritje van 6 uur is, naar Senegal?
groetjes Jipieie
o…wacht… hij zal wel kololi strip bedoelen…duh! ![]()
Dat moet de strip in Kololi zijn ja! lol2
Maar daar moet je inderdaad gaan eten ja. Hoeft natuurlijk niet, maar het is daar wel enorm gezellig en vanaf je terras kun je heerlijk genieten van het leven op straat. Paradiso is voor mij een favoriet. Heerlijke pizza’s, maar ook de lokale gerechten kan je er eten.
Vrees niet, Abdu staat absoluut klaar als je de ontvangsthal binnen komt!
Hij woont dichtbij het vliegveld en ziet de vliegtuigen overkomen. Zodra je Arkefly toestel over zijn huis heen vliegt vertrekt hij richting vliegveld.
Komt helemaal goed.
Het wildpark in Senegal schijnt niet heel bijzonder te zijn. De trip er naar toe is best lang. Overleg met Abdu en beslis dan maar of het je waard is. Trip is ook nog wel prijzig geloof ik.
Weet je ook, hoever Lemon Creek verwijderd is van de Kololistrip, en of het safe is om daar in mn uppie heen (en/of terug) te lopen? Of moet ik dat nou net niet willen?
Lemon Creek ligt in Bijilo en dat is in principe loopafstand van Kololi.
Via het strand is dat prima te lopen! Gewoon eens proberen. 's Avonds in het donker een heel eind over het strand wordt afgeraden, al heb ik persoonlijk nooit over incidenten gehoord (spookverhalen daar gelaten…)
Een taxi terug hoeft echter ook amper wat te kosten. En Abdu wacht gewoon op de Strip als je gaat eten… Als je wilt tenminste ![]()
Dat wildpark Is Fathala we hebben dat vorig jaar mei samen met Abdu gedaan. Hij regelt de ferry, (te voet), de auto aan de overkant, de grens enz. Het wildpark is wel wat “Beekse Bergen”-achtig, maar wel leuk. Bijilopark zit je vlak bij en is erg leuk vanwege de twee apensoorten die er talrijk voorkomen.
Doe Abdu de groeten, geweldige vent, waarbij je in zeer goede handen bent.
groeten,
Theo
oh ja, en The African Queen op de strip is volgens ons het beste restaurant. Hoewel een maaltje vis in Paradise beach echt paradijselijk is. Abdu rijdt je er graag naar toe. (hele dag blijven…)