Ik ga me verloven

@summa…lijkt mij ook dat dat verloven is ja…

groetjes

ik ben verloofd in aug 2005 en het was heel leuk, ik heb er ook heel veel fotos van:smile: ,
ik ben heel erg gelukkig met mijn lieve schat:smile:
ik hoop dat jullie allemaal heel erg gelukkig worden met jullie geliefdes!:smile:

@Summa: jaaaa ik dacht net hetzelfde als jouw. Als ik spreek dat ik verloofd ben is dat vanaf de dag dat mn vriend me ten huwelijk heeft gevraagd en een ring naar boven heeft getoverd :wink:

@Turkije-fan, Debbie en Missmariska:

Kunnen jullie me mss uitleggen hoe dat verloven in elkaar zit?
Ben nieuwsgierig…

@ filiz en Sevgilim: ja ik heb er dus ook geen idee van, nooit van gehoord.

x summa

hoe moet ik dat uitleggen? wat wil je weten?

in december gaan wij ons verloven. ik wil een mooie jurk aan. er zal veel familie van hem bij zijn. er wordt gedansd. er wordt geld opgehaald. verder heb ik een verloving niet gezien. en je krijgt een ring van je vriend.

ik heb begrepen dat het normaal is in Turkije dat je vlak na de verloving gaat trouwen, maar dat doen wij dus voorlopig nog niet.

heb idd ook wel eens van mn vriend gehoort dat het met een heel feest gevierd wordt…
maar je moet wel ten huwelijk gevraagd worden…

je krijgt allemaal kadotjes:smile:
de ringen zitten eerst aan elkaar vast met een rood lint, en die word dan daarna door geknipt.

ja…dat weten we nu wel…
maar zijn jullie bij elkaar gaan zitten en hebben een overleg gepleegd of jullie gaan verloven…
of heeft je vriend je spontaan ten huwelijk gevraagd…

groetjes

filiz

hmhmmmzzz, niet voor het een of het ander hoor, maar als je over verloven spreekt, stel ik me daar héél iets anders bij voor dan dat je dat gewoon afspreekt van DAN zal ik verloven … Verloven is toch vanaf de dag dat je vriend je ten huwelijk heeft gevraagd ?

Sev, dat lijkt mij ook… Maar misschien ziet iemand anders, dat wel weer helemaal anders voor zich…

x

Ja, dat zal wel dan… Maar ik snap het gewoon dan niet helemaal goed. Moest er onderhandeld worden om te verloven om een datum af te spreken van DAN moet het gebeuren, nou sorry, maar ik heb een héél ander beeld voor ogen over hoe ik ten huwelijk wil worden gevraagd, en dat is een stuk romantischer, liefst ouderwets :wink: Anders begin je er liever niet aan om mij ten huwelijk te vragen :smiley:

nou nee zo gaat dat helemaal niet het is bij hun heel speciaal om elkaar aan elkaar te binden en te laten zien dat jullie ook echt van elkaar houden dat kan thuis gevierd worden met de hele familie en vrienden groep er bij maar ook BV in een grote zaal ik heb het thuis gevierd en had een hele mooie jurk aan en helemaal naar de kapper geweest me haar mooi opgestoken hele mooie foto’s laten maken, daarna rond een uurtje of 6 zijn wij naar zijn huis gegaan nog even gerelaxt voor dat de zenuwen helemaal op kwamen zetten toen iedereen met liefde ontvangen in huis dan krijg je een mooi cadeau dan wordt er muziek gedraaid en lekker gedanst met ze allen ( je moet het zien als een kleine bruiloft ) daarna ging zijn vader ( baba:P) een speetch houden over hoe veel geluk ze ons wensen en zo daarna heb je 2 ringen die aan een lint zitten die doet meestal de vader van de jongen om maar omdat mijn oma mee was en zij de oudste was mocht zij dat doen en daarna dat lint wordt door geknipt en dan ben je zeg maar verloofd daarna ga je lekker nog dansen en gezellig kletsen daarna komt er een taart die je met ze 2en gaat insnijdenen dan geef je elkaar de eerste hap echt allemaal zooo romantisch en om een uur of 1 is het afgelopen normaal gaat iedereen dan naar huis maar bij ons was het zo mijn ouders waren op vakantie in kusadashi en kregen mijn man en ik een gratis week in het hotel dus zijn wij savonds nog met mijn ouders naar het hotel gegaan en daar veder gefeest in de disco hhaha en mijn ouders hadden onze kamer helemaal versierd met slingers en ballonnen beetje ( Nederlandse stijl der ook nog bij:P) maar het was echt een super ervaring . normaal trouw je 7 tot 10 maanden later maar ik ben een jaar later getrouwd 19 augustus dat was helemaal een feest. maja dat kan je je zelf wel een beetje voorstellen hoe dat gaat ( hoop ik ) Groetjes Debbie…

het is bij iedereen verschillend toch?
de een word ten huwelijk gevraagt en gaat dan verloven, de ander besluit het weer samen om te gaan verloven,
het is gewoon bij iedereen verschillend.

ja ik heb het zo gehoord je moet eerst verloven voordat je het huwlelijk in kan treden maja miss wel hoor. Kus…

tuurlijk moet je je verloven voor je gaat trouwen :wink:

Ik weet van Turkse vrienden, dat zij gewoon door hem ten huwelijk is gevraagd! In Turkije is het niet de gewoonte (voorzover ik van hun weet) dat hij dat doet met een ring (zoals hier… :wink: )

Hij vroeg haar ten huwelijk, en toen hebben ze een verlovingsfeest geplanned. Dat gaat dan zoals Debbie vertelt. Dan krijgen ze ook verlovingsringen om e.d. en vanaf die periode ben je ‘echt’ verloofd… dat is echt de periode tot het huwelijk.

Kijk, ik ben net verloofd met mijn nederlandse vriend, en dat duurt nog zo’n 1,5 jaar voor we echt gaan trouwen. In Turkije is dat niet de gewoonte. Je hebt het feest gehad en dan ga je plannen voor je huwelijk.

en trouwens, vroeger had je hier ook een verlovingsfeest hoor. Dat is tegenwoordig niet echt meer de gewoonte, maar vraag maar aan je ouders. Mijn ouders hebben nadat ze besloten hebben te trouwen, ook een feest gehouden. Ook om ‘te tonen’ dat ze bij elkaar horen bla bla bla…

dus zoals Turkijefan het zegt, komt het inderdaad raar over! Dacht eerst dat dat aan mij lag, maar zie dat er meer mensen last van hebben!