Ik ben er (bijna) klaar voor!

(origineel bericht op be-more.nl)

Ik ben er (bijna) klaar voor!

Hi allemaal!

Het aftellen is begonnen… nog ongeveer 48 uur en dan gaan Manon en ik de lucht in op weg naar Afrika! We zouden de 24e vertrekken, maar de vlucht vanaf Nairobi is geannuleerd dus nu hebben we onze vlucht laten omzetten naar een dag eerder zodat we goede aansluiting houden. Of ik het gevoel heb dat ik al bijna weg ga? Eigenlijk nog helemaal niet! Dat zal denk ik op schiphol wel komen straks…

Vorige week vrijdag heb ik mijn laatste werkdag gehad en deze week ben ik vrij om de laatste dingen te regelen en mijn koffer in te pakken. Zondag 19 maart hebben Manon en ik een afscheidsborrel gehouden en heb ik mijn verjaardag kunnen vieren, want 18 maart ben ik jarig geweest. Het was een geslaagde borrel! Bij dezen wil ik ook nog alle mensen bedanken voor hun vrije gift! Tijdens onze borrel is er een totaalbedrag van <strong>€706.-</strong> opgehaald!!

We hebben ook nog ons best gedaan om geld in te zamelen voor het project LIYO waar we aan gaan deelnemen. Dit hebben we onder andere gedaan door een geldkistje neer te zetten bij de Albert Heijn in Neede, waar mensen hun donaties in konden doen. Ook hebben diverse bedrijven/ mensen geld gesponsord. <strong>Ik wil iedereen hiervoor onwijs bedanken! </strong>Het totaalbedrag kan ik nog niet definitief vaststellen want waarschijnlijk wordt dit bedrag nog hoger, maar tot nu toe hebben we rond de €2300,- ingezameld! Ik vind het echt tof om te zien hoeveel mensen iets over hebben voor ons project en we zijn dan ook super blij met het opgehaalde bedrag!

Gister en vandaag ben ik druk geweest met alle inkopen doen die ik nog nodig had. Nou, ik heb de Vlissingse economie weer wat geholpen hoor… Ik hou van winkelen maar na vandaag heb ik er wel genoeg van om zoveel geld uit te moeten geven aan alle dingen die je moet hebben voor in Afrika en dingen die “handig zijn om bij je te hebben”. Gelukkig is nu bijna alles binnen en liggen al mijn spullen keurig klaar om in de koffer te gaan! Ja pap en mam, die stress valt allemaal wel mee tot nu toe toch? ;-).

Verder hebben we een tas vol met voetbalkleding gekregen die we in Malawi kunnen gebruiken voor het spelen van spellen etc. Erg leuk! Ook zijn ze nu in Malawi bezig om een bibliotheek op te zetten. Er zijn nog niet genoeg Engelse boeken dus we hebben een aantal leuke (jeugd)boeken ingeslagen die we gaan meenemen.

Ik heb ook mijn Malawiaans nummer gekregen. Mensen die dit nummer willen hebben die moeten het maar even aan mij vragen. Mijn Nederlands nummer die ik nu gebruik, gebruik ik straks <strong>niet! </strong>Ik heb namelijk een hele hippie Nokia telefoon gekocht die ik ga gebruiken in Malawi en waarbij ik een nieuwe simkaart heb gekregen. Deze Nederlandse simkaart ga ik gebruiken. Jullie kunnen mij hier op smsen, dan kost het jullie geen geld. Als je dit nummer wilt hebben, ask me!

Nou mensen, hierbij mijn laatste bericht vanuit NL; laat Afrika maar komen!!

Liefs!

P.S. wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen schrijf je dan in voor de mailinglijst, dan krijg je direct een email bij elk nieuw verslag!

(origineel bericht op be-more.nl)