Zoals steeds meer mensen wilden ook wij een keertje naar IJsland. Dan speel je met de volgende vraag: zelf boeken of een reisbureau inschakelen. De Vakantiebeurs was in aantocht dus we kozen voor het laatste, met als idee om tijdens de beurs meteen te boeken en te betalen. Makkelijk geregeld dus. Dachten we.
We kwamen op vrijdag terecht bij een reisorganisatie, IJsland Tours. Dat zag er prima uit. Dus we wilden boeken. Dat kon niet tijdens de beurs dus we moesten even wat geduld hebben tot maandag. We hebben toen de gewenste vertrekdag en terugkeerdag aangegeven met enige schuifruimte, ook het soort hotel toegelicht en verteld welke excursies we wilden doen.
Vanaf maandag bleek het toch wel heel lastig, Het bleek moeilijk om vliegtickets te boeken op die datum, toen was er weer geen hotel beschikbaar in de klasse die wij wilden (luxe), vervolgens werd het weer WOW in plaats van Icelandair. Toen kwam de mededeling dat we eerst de vliegtickets moesten boeken en dat het reisbureau daarna zou gaan zoeken naar een hotel. De reis werd opeens weer wat duurder omdat we zo laat waren met boeken. En op woensdagmiddag kwam er een mailtje binnen met de mededeling dat het reisbureau deze reis niet voor ons kon regelen. Vijf dagen kwijt dus.
Meteen daarna ben ik op de website van Icelandair gaan kijken wat er wél mogelijk was, en binnen 10 minuten had ik de hele reis geboekt: op de dagen die wij hadden gevraagd, in het hotel dat we wilden, en met de excursies die we graag wilden doen. En het was in totaal 200 € goedkoper dan het reisbureau aanvankelijk had geoffreerd. We zijn net terug, en het was gewoon perfect!
Je snapt het al. Mijn tip in deze: zelf regelen! (of met een beetje hulp van Icelandair).
Royan