Ik plan voor begin april 2012 een 5 daagse reis naar zuid west Ijsland.
Is er dan al iets te zien van bijvoorbeeld de mooi gekleurde gesteenten in het vulkanisch bronnengebied van Reykjanes ? Of zit dan alles nog onder de sneeuw ? Ik wens ook Gulfoss, Thingvellir, Geysir en Langjokull te bezoeken ?
Is april nog te vroeg ? Graag jullie bevindigen als je in april in ijsland was.
Ik weet niet precies waar Reykjanes is… zie ik nou bij Google Maps dat het op Westfjords is? Da’s ver rijden hoor. En Langjokull lijkt ook erg ‘binnenland’ zo op Google Maps. Maar misschien heb jij het over andere plaatsen dan die ik daar zie.
Op mijn website onder Travel > Iceland, kun je mijn route zien. Ik heb ook beschreven in welke plaatsen ik ben geweest, en waar ik heb overnacht, en in het kort hoe die slaapplek beviel.
Ook vind je er mijn algemene reistips voor IJsland (bv. hoe hou je het betaalbaar), en tips voor autorijden in IJsland (bv. de website waar je de actuele staat van de wegen kunt bekijken).
Gulfoss, Geysir, Thingvellir heb ik gewoon kunnen bezoeken, al was geloof ik wel een van de kleinere wegen naar Gulfoss nog afgesloten.
Een groot voordeel van april is de kans op noorderlicht! Het schijnt dit jaar extra sterk te zijn.