Wij willen eind April 8 dagen met de kids(13 en 15) naar Ijsland.Na een heleboel gelezen te hebben hier op het forum,denk ik dat een complete ronde iets teveel van het goede is.Heeft iemand ervaring of je beter het zuiden of het noorden in deze periode moet doen.De bedoeling is , dat we na aankomst,naar de Blue Lagoon gaan.dus er blijven 6 hele dagen over voor een mooie rondrit.Graag een reactie,en eventuele tips.Groeten Jeroen
Hallo Jeroen,
dat is een heel moeilijke vraag… wat moet je kiezen als je 6 dagen hebt.
Ik weet niet hoe de wegen zijn in april en wat voor auto je hebt, maar de ringweg moet wel lukken…
Je kunt voor de bekende plekken gaan als Vik met z’n zwarte stranden (en papegaaiduikers) en Jokulsarlon (het gletsjermeer). Maar als het even kan raad ik ook zeker Landmannalaugar en meer nog Kerlingerfjoll aan! Maar dat is minder makkelijk te bereiken… even uitzoeken dus.
Wij hebben een verslag gemaakt van onze trip van afgelopen zomer. Er staan een hoop foto’s bij.
Misschien heb je er iets aan:
www.olivierencharlotte.nl
groeten!
Zou in maar 6 dagen echt niet ringroad gaan rijden dan krijg je net niks gezien… Zou eerder golden circle doen en enn beetje in het zuiden blijven… Tot hofn ofzo… Dan krijg je de dagen wel goed gevuld en veel leuke dingen onderweg…
Bedankt voor jullie reacties.Inmiddels was ik zelf ook alweer verder gegaan met zoeken en besloten dat we de eerste dag richting Borgarnes gaan en daar nog een beetje rondtoeren.De tweede dag de golden circle, en overnachten in de buurt van Selfoss.Dan 2 nachten in de buurt van Kirkjubaejarklaustur,om vervolgens terug te rijden naar Reykjavik. Dan hebben we nog een volle dag in Reykjavik, lijkt me wel een leuk rondje