Iguacu-Pantanal-Rio-Ilha Grande

Hallo,

In juni ga ik rondtrekken door brazilie ik kom vanuit Argentinie (Iguacu). De planning is om vanuit Iguacu naar de Pantanal te reizen (maar welk gedeelte?) en vandaar evt via Sao Paulo naar Rio en Ilha Grande te gaan.
Hebben jullie nog tips, goede hostels, do’s and don’ts etc,

Ha Mireille,

wij zijn twee weken terug vanuit Iguacu naar de Pantanal gegaan.
Wij hebben vanuit de Rodoviario (busstation) van Foz de Iguacu (Brazilie) een nachtbus gepakt naar Campo Grande, vanaf 18.00 tot ongeveer 8.00. We hadden de dag ervoor alvast een ticket gekocht, volgens mij rond de 30-35 euro (95 reais) pp.
In Campo Grande komen de tour verkopers direct op je af. Wij hebben bij Tourismo y viagens een drie daagse (3 n) naar de Pantanal geboekt: 1 dag farm met paardrijden, piranha vissen, 2 boottochtjes (overdag en 's avonds), morningwalk, incl.eten. Deze staat ook in Lonely Planet. Was iets van 520 reais pp. Vraag wel bewust naar de lodges, ze hebben namelijk ook wat mindere kamers!
Vanuit Campo Grande naar Paraty of Ilha Grande (via Sao Paolo) is overigens zo’n kleine 20 uur bussen… (gelukkig wel goede bussen!)
Voor vragen kun je mij gerust mailen op marcelbelt@hotmail.com

Groet, Marcel

Hoi Mireille!

Ik zit op dit moment in Brazilie, en Ilha Grande is een echte aanrader.
Ik zou absoluut voor Hostel Che Lagarto kiezen. Op het eiland zelf is weinig te beleven in de avonden, dit Hostel organiseert elke avond BBq´s, hamburgeravonden enz enz. Je zit direct aan het strand. Mocht je van te voren reserveren vraag dan naar kamernummer 103. Deze heeft een balkon die uitkijkt op de zee en veel bootjes.
Verder vond ik Paraty persoonlijk niet heel spannend.
Als je nog meer wilt weten kan je me mailen op [EMAIL=“josjevandieren@hotmail.com”]josjevandieren@hotmail.com

Groet,
Josine

Ik weet niet hoe lang je in Brazilië wilt blijven, maar bij de grensovergang in Foz zijn ze nogal snel geneigd om je een visum van 40 dagen te geven ipv 90 dagen. Zelfs nadat ik het gevraagd had kreeg ik mijn paspoort terug met een 40 dagen visum. Ik heb het weer teruggegeven en kreeg toen een heel kruisverhoor bij de federale politie. Uiteindelijk 66 dgn gekregen, want de computer (?) gaf 66 dgn als de max…

6 posts zonder specifiek tips die allemaal naar je eigen website verwijzen? Heb het alvast gerapporteerd…