Beste van Brazilië

Hallo iedereen het einde van mijn rondreis door zuid-Amerika (2maand) stopt in Brazilië
Ik kom van Argentinië via foz do iguacu en zou doorreizen naar paraty hoe doe ik dit het beste?
Vlieger/ bus? Weten jullie hoeveel dit omgeveer zou kosten?
Het eilandje ilha is dit de moeite om te bezoeken?
Vandaar zou ik reizen naar rio de janeiro
Hoelang zou ik moeten uittrekken om dit alles te bezoeken, hoeveel zou deze trip omgeveer duren en kosten?
Alvast bedankt voor jullie tips en hulp
Graag hoor ik jullie opmerkingen
Groetjes

Van iguazu naar paraty doe je volgens mij altijd via sao paulo. Wij hebben dat destijds gevlogen, maar volgens mij rijdt er ook een bus. Ondanks dat ik Sao paulo niet super vond, is het misschien wel leuk om in zon grote stad een dagje te blijven. Ilha grande zou ik zeker bezoeken, vond ik erg mooi. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar ik zou toch minimaal 2 dagen paraty. 1 dag reisdag. 2 dagen ilha grande. 1 dag reisdag. 4 dagen rio doen. Dan ben je dus incl reisdag vanaf iguazu minimaal 11 dagen bezig zonder sao paulo. Qua kosten weet ik het niet meer, is al 5 jaar geleden, maar het vervoer met de bus valt erg mee.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Dank u voor de tips, waarom is de wereld toch zo groot :slight_smile: Ilha grande En paraty ga ik echt proberen te doen, ik denk dat ik daar even tot rust zal moeten komen

Hoelang heb je de tijd in brazilie? Komt dat overeen met wat ik zei? Rio is ook echt supermooi, vooral bij mooi weer.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Het zal een beetje plannen worden, ik boek nooit niks en wil zoveel mogelijk zien op een korte tijd, meestal verlies ik wel gewicht zenne, ik ben nu volop aan het sparen voor de binnenlands vluchten…dat zal denk ik het meeste kosten van mijn hele reis. Ik reis liever met de bus maar dat zal onhaalbaar worden wegens tijdnood vrees ik sao paulo ga ik proberen niet te doen de meeste mensen vinden het een leuke stad om uit te gaan maar daar blijf het precies ook bij
Is het dan beter dat ik van de watervallen ( iguazu)doorreis naar rio?? (Vlieger of bus???) en vandaar paraty ga bezoeken? Zou dat de goedkoopste oplossing zijn?

wij zijn destijds gevlogen vanuit sao paulo naar iguazu. je kunt vanuit sao paulo prima een pus naar paraty pakken (c…a 6 uur).
Sla ook zeker de hike in paraty naar Saco do Mamangua niet over…echt een prachtig uitzicht!

Het beste van Brazilië zit onder andere ook in Salvador da Bahia, de bakermat van het land.

Als je even naar deze video kijkt begrijp je misschien onmiddelijk waarom deze plek een bijzonder aangename sfeer kent :zon02:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“6ngnMQlbpaQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Ziet er inderdaad allemaal heel mooi uit, dank u voor de info

Een andere uiting van “beste van Brazilië” is de kunst van de capoeira dans.

Ooit was het een gevechts-techniek die de slaven elkaar aanleerden tijdens hun pauzes,
verdoken, ergens temidden de suikerriet-velden en die zich ontwikkelde in het coloniale tijdperk hier in Bahia.

Dezer dagen is het een volwaardige vorm van kunst, een danstechniek met scholen verspreid over de hele wereld.
Hoe gaat het eraan toe ?

Kijk even naar deze video en je hebt al een aardig idee.

https://www.youtube.com/watch?v=oc9tCpUdG-o

In deze reeks “het beste van Brazilië” is het nationaal park Chapada Diamantina uiteraard ook een interessante plek om te bezoeken.

Chapada Diamantinais een 1.520 km² groot nationaal park in het centrum van de braziliaanse deelstaat Bahia, waartoe men ook soms refereert als de “braziliaanse Grand Canyon”. Het park is gelegen tussen de volgende coördinaten : 41º35’-41º15’W and 12º25’-13º20’Z, ongeveer 450 kilometer ten westen van Salvador.
De streek is semi-arisch, er is nochthans nogal wat water van de vele rivieren en stromen. De gemiddelde hoogten van het park bevinden zich tussen 800 en 1.000 meter boven zee-niveau, terwijl sommige pieken net boven de 2000m gaan met als hoogste punt de Pico do Barbado (2.036 meter). Het park is gekenmerkd door bergen, heuvels, valleien, monolieten en enkele hoogvlaktes. Laat 1 ding duidelijk wezen : de schoonheid van dit park is overbluffend !

Maar goed, beelden zeggen meer dan woorden.
Dus laten we even naar onderstaande video kijken.
Alle plekken die in deze video aan bod komen maken ook deel uit van onze reispakketten die je vindt via onze website Chapada-Diamantina-Guide.com.br

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“2gK0GoyfhKA” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Tropische groet uit Salvador da Bahia