Ierland de moeite na Kerst

Hallo,

Ik zit er aan te denken om met z’n 2-en (rond 30jarigers) na Kerst naar Ierland te gaan. Nu heb ik de volgende vragen:

• is Ierland de moeite in de winter? (ik kan me voorstellen dat de natuur tegen valt)
  • Welke steden zijn echt de moeite tussen Kerst en Oud en Nieuw?
  • In welke stad is het leukst oud- en nieuw vieren?

Ik hoop wat reacties te krijgen.

Bedankt!

gr. Henk

Hoi Henk,

Als het deze winter net zo gek wordt als afgelopen jaar dan zou ik aan raden om langlaufski’s mee te brengen… als de sneeuw valt dan staat het land stil, zijn ze hier niet op voorbereidt. De natuur is altijd mooi want er is zo ontzetten veel van,maar je moet er van houden. Rijp op de takken vroeg in de ochtend. Zons-op-komst op een winter ochtend, alles wit van de aangevroren mist en dan lekker bij de openhaard zitten… heerlijk… :slight_smile:

Cork is een hele leuke, gezellige stad normaal gesproken maar ik ben er nog niet geweest tussen Kerst en oud en nieuw. Kerst is hier ‘a big thing’ dus heel veel etalage vesieringen.
Dublin heeft altijd wel wat te bieden dus bij beide steden kun je goed vertoeven. Persoonlijk houd ik meer van Galway omdat dat direct aan de Atlantische zee licht en er op een mooie winterdag geweldige vergezichten zijn. Wat heeft jullie voorkeur? Stad of landelijk?

Ik ben benieuwd wat jullie kiesen … laat je het weten?

Bedankt voor je reactie!

Maar we zijn toch van plan om naar Ierland te gaan in het voorjaar of zomer.

gr. Henk

Hoi Henk,

Geweldig… en als ik een tip mag geven, vanaf Mei is het weer hier lekker en kun je alweer zo’n beetje zonder jas rondlopen. Het grote voordeel is dat het dan ook echt groen is overal…:slight_smile:

Heel veel plezier en als je nog iets wilt weten dan laat het maar horen

Groeten Madeleine.