Iemand wel eens iets gedaan met m-pesa?

Ik heb net het een en ander zitten lezen over m-pesa en het lijkt me best een handig systeem. Heeft iemand er wel eens gebruik van gemaakt en hoe gaat het in de praktijk in zijn werk?

Mijn vrouw, een Keniaanse gebruikte het systeem veel, maar dan binnen Kenia. M-Pesa points zijn er ook te vinden en daar kan je makkelijk geld afhalen met je buitenlandse bankkaart.

Ik heb hier vanuit België lange tijd gezocht om het M-Pesa systeem te kunnen gebruiken online met mijn Visa-kaart, maar blijkbaar is het daarvoor nog te vroeg.

In Kenia heb je wel een simkaart van Safaricom nodig hoor. Dit was zo tot eind augustus vorig jaar.

grts
Patrick

Vanuit Engeland, China en sommige andere landen naar Kenia werkt het al wel.
Mpesa is zijn tijd ver vooruit.
Je kan met je mobiel rekeningen betalen en geld overmaken vanaf je bankrekening in Mombasa naar de mobiel van iemand in Nairobi.
Ook Orange en Zain (voorheen Celltell) zijn begonnen met geld transport service.
Meer info vind je op de site van safaricom

Dank jullie wel voor jullie reacties! Safari.com heb ik al even doorgespit. Jammer dat het niet hier kan, lijkt me uitermate handig!

Hoi

Geen enkel probleem er zijn verschillende sites waarmee je M-pesa kan doen vanuit Belgie.

Ik gebruik tegenwoordig altijd www.babawatoto.com

Binnen een half uur hebben ze het geld !

Vroeger gebruikte ik soms ook www.kenyatopup.com, maar ik vond ze iets duurder en toch langzamer.

Het is nog nooit mis gegaan : lang leve internet !!

Hee, super! Ik ga eens even uitvinden hoe dat werkt!

MWEDE, bedankt voor de link voor gebruik M_Pesa. Zal het ook even uittesten.

grts
Patrick

Hey, heb je het reeds uitgetest?
grts
Patrick:zon02: