Nieuw hier
Vandaag op twitter een hele leuke reis gezien naar Nepal en Tibet: http://bit.ly/1nupW5c De reis ziet er super uit. Ik en mijn man willen deze reis graag deze zomer doen, samen met onze drie zoons van 14, 17 en 19 jaar. Onze vraag of er dingen zijn waar we rekening mee moeten houden. We snappen natuurlijk dat het een avontuurlijke reis is en dat we rekening moeten houden met de hoogte en wat je wel en niet kunt eten. Maar wie is al eens met pubers naar Nepal en Tibet geweest? Denk je dat het een leuke reis is of heb je alternatieven? Dan kunnen we dit aan de reisorganisatie doorgeven. Iemand die tips heeft? En wat zijn de beste vliegtickets (We wonen in Almere dus Schiphol is het dichtste bij).
Ik denk dat jullie een supertijd zullen hebben!
Via Wereldwijzer app
Beste Regine,
Waar je zeker rekening mee moet houden is, dat het in de zomer in Nepal regentijd is⦠Het regent niet de hele dag door⦠meestal een deel van de dag een flinke plensbuiā¦
maar daarbij komt, dat het dan ook nog eens heel warm is⦠dus heel vochtig en ca. 35 graden⦠Bovendien zijn dan in veel trekkinggebieden de (soms rotsachtige) paden glibberig door de regen. Er is in de bergen dan meer risico op landslides. En verder wordt je in de regentijd bijna opgevreten door de bloedzuigersā¦
In principe is het naar Nepal reizen met pubers totaal geen probleem, maar als je deze feiten erbij neemt, zou ik er nog eens goed over nadenken.
Jullie zouden dan misschien beter in de Kerstvakantie kunnen gaanā¦
Verder schrok ik wel even van de prijs⦠rond de 1995 euro en daar komt dan ook nog eens je ticket bij⦠dus wordt het ca. 2800 p.p. dat is wel veel geld hoorā¦
ik stuur je een pb
Hi Quotas en Sanghimala,
Dank jullie voor alle info! Klopt, we weten dat het monsoon is in Nepal, maar dit is voor Tibet juist een hele goede reistijd, in de winter heb je bijvoorbeeld de kans dat de wegen volgesneeuwd raken en dat je niet naar het base camp van de Everest kunt (en daar willen we wƩl naar toe). Dat de reis iets duurder is dan een groepsreis komt omdat we heel bewust voor een individuele reis hebben gekozen. Voor een individuele reis is het juist weer heel goedkoop (hebben we met andere reisaanbieders vergeleken). We hebben onze eigen gids, chauffeur en 4WD bij ons. Op deze manier denken we dat we veel meer vrijheid hebben en veel meer van het land zien dan wanneer we met een grotere groep reizen. We kunnen onderweg stoppen waar we maar willen en hoeven verder met niemand rekening te houden. We gaan in Nepal geen trekking maken (omdat we inderdaad geen zin hebben in bloedzuigers) en in Tibet heb je daar geen last van toch?
Met de groeten van Regine
Correct. Heel veel plezier