Iemand tips voor low budget/backpack Pantanal en Chapada Diamantina tours?

Iemand tips voor low budget/backpack Pantanal en Chapada Diamantina tours?

Ik probeer me in te lezen maar zie door de bomen het bos niet. Heel veel verschillende prijzen, veelal hoog.
En recensies die afwisselend lovend en negatief zijn… Iemand ervaring en/of suggesties?

Voor wat Chapada Diamantina betreft …

enkele zaken die mogelijk zijn voor de ‘budget-reiziger’ …

• bij aankomst in Salvador bus naar Rodoviaria (centraal busstation), hou hierbij rekening dat sommige bussen moeilijk toegankelijk zijn met bagage
  • (nacht)bus naar Lençois kost ongeveer 75R$
  • overnachten kan op de camping naast de kerk in Lençois in je eigen tent

Maar en dan …

Hoe ga je je terplaatse verplaatsen ?
Eindeloos veel tijd verliezen met het zoeken / wachten op lokaal transport (dat uiteindelijk ook niet zooo goedkoop blijkt te zijn)
Er zijn wel enkele wandelingen die je vanuit Lençois kunt doen maar voor vele zaken kan je gewoon niet zonder transport verder

Trekking door het park moet je op minimum 200R$ per dag rekenen met de lokale gidsen (kortste trek is minstens 3 dagen) en vergeet om alleen te gaan trekken (de paden zijn niet bewijzerd en om sommige plaatsen zijn er zelfs gewoon geen paden maar betrouwt de gids op zijn terreinkennis die een leek onmogelijk kan hebben, het niveau is ook NIET voor beginners, wat in geval van een probleem ivm gezondheid of ongeval ? er is géén gsm-dekking in het park)

Conclusie : zoals altijd gaan goedkoop en kwaliteit niet hand in hand :wink:

Bedankt voor alle informatie. In mijn ééntje op pad gaan zie ik niet zitten nee, ik wil gewoon niet de hoofdprijs betalen. Ik zie dat jij zelf tours aanbiedt. Wat zal een 3 daagse trip vanuit Lencois kosten?

Ik heb je een berichtje in je privé-box gestuurd Vince

Gegroet

Ivan

Voor Chapada Diamantina: boek niet van tevoren, maar ter plaatse, ga pas in de avond vlak voordat het kantoortje van Lentur sluit, en ding af op de prijs van een tour de volgende dag. Bij mij boden ze uit zichzelf al korting aan.

Om de dingen dichtbij Lençóis te zien, gebruik dan een gids uit het dorp, gewoon een van de jongens die op het plein rondhangen. Goedkoper dan een tour.

Idd, ik was er vorige week en ik raad ook iedereen om om niets van te voren te boeken. Via een lokale gids die mijn aansprak op straat een 3 daagse hike naar de top en onderaan Fumaca gedaan voor R$ 450,- inclusief overnachtingen en eten en nog daarna een losse dag tour geboekt voor R$ 135,- via Zen Tour. Er zijn verschillende tour agency’s maar ik raad Zen Tour aan. ( brug naar het centrum over direct aan de rechterkant ) ze spreken er vloeiend Engels en zijn het goedkoopst en bieden de meest complete tours/hikes.

“overnachtingen” is in dit geval echt niet duur he, gezien je slaapt in open lucht (hoogstens in een grotje de 2de nacht) op de rotsen en je wast in de rivier :wink:

je hebt er inderdaad wel een mooie prijs meegekaapt, omdat er weinig toerisme is op dit moment en alle gidsen kost wat kost willen werken …

Hallo

Wij kwamen in 2006 per bus van Iquasu in Campo Grande aan en hebben daar een 5 daagse trip naar
de Pantanal geboekt, keus te over gelijk als je uit de bus stapt!
En prijzen voor minder dan de helft van de prijzen die je hier tegenkomt!
Enige wat we op voorhand geboekt hadden van die 4 weekse vakantie was een binnenlandse
vluchten pakket her en der door Brazilië!
Moet er wel bij zeggen dat dat onze tweede reis door Brazilië was, dus enige ervaring!

Veel planplezier