Nederlandstalige gids in Chapada Diamantina!

Hey,

Chapada Diamantina is een topbestemming in Brazilië. Iedereen die hier geweest is, wil terug naar dit paradijs op aarde!!!
Chapada Diamantina is een schitterend natuurgebied, 400 km westelijk van Salvador, een ongelooflijk landschap met bergen, grotten, rivieren en watervallen. Voor liefhebbers van bergwandelingen en bijzondere flora en fauna een waar paradijs. Midden in de Chapada ligt Lençóis, een schilderachtig en gezellig stadje dat ooit het centrum van de Braziliaanse diamanthandel was. Het rijke verleden is nog goed te zien en te voelen. Maar niet alleen de geschiedenis en sfeer maken Lençóis zo bijzonder, de locatie van de stad is het perfecte startpunt voor vele onvergetelijke excursies. Van lichte wandelingen tot extreme tochten met overnachting in de natuur, in Chapada is er voor iedere leeftijd of conditie niveau iets te zien en te doen.

Ik heb het geluk dat ik mijn vrouw in dit stadje, Lençóis, heb leren kennen.
Ik heet Pieter en samen met mijn vrouw Manoela verblijven wij hier heel de Europese winter !! ( van eind november tot eind maart )
Wij doen dag- en meerdaagse tochten en gidsen dus in het nederlands!!! De meerdaagse tochten zijn bijna altijd in internationaal gezelschap, wij praten verschillende talen waaronder Portugees natuurlijk.

Als je zin hebt om een trekking van een of meerdere dagen te doen, kan je ons contacteren via email. ( pferny@hotmail.com ) Onze prijzen liggen altijd lager dan die van de agentschappen in Lencois die de tochten ook aanbieden.

Seja bem vindo na Chapada, o paraiso do interior da Bahia !

AXE :wereld:

Pieter en Manoela :slight_smile:

Inderdaad, Chapada Diamantina, ook gekend als de “Braziliaanse Grand Canyon”
met z’n onvergetelijke tafelbergen …

Beter dan collega Pieter kan men het niet omschrijven !

Ook ik ga regelmatig met klanten/reizigers naar Chapada Diamantina, in het kader van specifiek ontworpen reis-pakketten maar het kan ook voor een meerdaagse trekking of een reis in deze tropische bergen ook aangepast aan de iets minder-valieden onder ons.

Met Ivan Salvador & Bahia reis-gids heb je gelijk ook het voordeel gelijk ook andere bezienswaardigheden in Bahia, en te reizen met de enige Vlaamse expat die al meer dan 10 jaar in Bahia woont (waar hij de vele lokale plekjes en gewoontes kent als zijn broekzak) en die er complete rondreizen in het Nederlands organiseert in héél Bahia.

Het is eventueel ook mogelijk om jou op terugweg af te zetten in Valença waar je dan een rechtstreekse veerboot kan nemen naar de** eilanden Morro de São Paulo of Boipeba** (en hierdoor een reisdag kan uitsparen doordat ik rechtstreeks via de binnen-wegjes naar Valença rijd ipv. van rond te rijden via Salvador)

Onze specialiteit is dus een totaal-ervaring op te zetten voor de reiziger die het noord-oosten van Brazilië intenser wil ontdekken.
Voorbeelden van complete reispakketten kan je op onze Bahia Guide ALL-IN pack pagina vinden.

Wil je echter boeken en je reis organiseren op eigen initiatief ?

Dan kan je ook terecht op onze specifieke transfer-pagina om privé-vervoer te regelen in héél Bahia.

Aarzel niet contact op te nemen voor een gepersonaliseerde offerte met de beste prijs/kwaliteit :zon02:

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan

:brazil:

Is deze excursie ook vanuit Pipa te doen, met voorkeur zonder binnenlandse vlucht?
Groet,
Wilma

Hai Wilma,

Laat eens wat meer details weten ajb.

Dan zal ik met plezier even nakijken hoe we jou het best kunnen helpen.

Ivan

Thanxs voor de snelle reactie,
Pipa ligt 77 km ten zuiden van Natal in het Noord -oosten van brazilië.
We hebben deze plaats uit gids en ziet er erg mooi uit en ook op vakantiereiswijzer zijn mensen erg positief.

Groet,
Wilma

Hai Wilma

Nou heb ik er beter zicht op.

Via de weg is hebben we het over een reisje van 1100km tot Salvador (de Bahia), gaan we rechtstreeks van Pipa naar Lençois (Chapada Diamantina) dan hebben we het over een reisje van een dikke 1300km (afstanden terug te vinden via maps.google.com)

Met de auto is dit natuurlijk perfekt realiseerbaar, het is een interessant parcours waarbij je onderweg het “Braziliaanse leven zoals het is in het binnenland” kunt meemaken, ver van alle toeristische paden
Indien je in deze richting zou verder denken zou het wel zéér interessant zijn een reisroute samen te stellen en een aantal andere zaken onderweg te bezoeken, het zou je een vrij gediversifieerde reis kunnen opleveren doorheen noord-oost Brazilië

Als je hier verder wilt op in gaan stel ik voor om via email of msn (je kan op het msn icoontje tikken onder mn id-foto om het contact te makien ;))
verder te werken

Tropische groet

Ivan

Beste Ivan,
Bedankt voor de info!
De afstanden zijn voor ons toch veel te groot dus gaan we als we in Pipa zijn, ter plaatse wel excursie boeken, weet zeker dat er in deze omgeving ook veel moois is te zien.

Groet,
Wilma

Wij wensen jullie in elk geval een aangename reis toe Wilma !

Tropische groet,

Ivan