Ontdek de Braziliaanse Grand Canyon ... met een Vlaming die zelf in Bahia woont

Stel …

Je bent een wandelaar of zelfs een ge-oefende trekker,
Je houdt van stevige berglandschappen
Je bent niet vies van een vleugje tropische romantiek
Je ziet een behoorlijk alternatieve bestemming wel zitten

Dan is het nu de moment om eens iets anders te bedenken…

Zelf ben ik een Vlaams expat, die ondurtussen al een dikke 10 jaar in Bahia (Noord-oost Brazilië) woont, en in Europa minstens 6 keer per jaar naar de Pyreneën trok om te gaan wandelen.

Na mijn definitieve verhuis hier in Bahia zocht ik een alternatief voor de Pyreneën en vond dat hier : het nationaal park Chapada Diamantina (de naam alleen al deed me watertanden). Na opzoekingswerk kwam ik erop uit dat men naar dit park ook refereerde als de Braziliaanse Grand Canyon … hoezo ? Even de foto bekijken, zelfs Lies F die vorige week met mij meereisde ging hierboven op de Pai Inaçio berg (1160m) even stil zitten :slywink:

Is er iets mis met Chapada Diamantina ? Hmmm, alleen dat er geen sneeuw ligt … voor sommigen.
Daartegenover staat een heerlijk tropisch klimaat en onvergetelijke vergezichten waar je het hele jaar door terechtkan voor wandelingen of heuse meerdaagse trekkings (waarbij we zelfs boven de 2.000m kunnen gaan)

Wil je meer weten ?

Bezoek onze website **Chapada-Diamantina-Guide.com.br **
Je kan er met ons in contact treden en ontdekken hoe je volgende zomervakantie er kan uit zien.

Tropische groet uit Bahia

Ivan

Om jullie allemaal nog even extra te laten watertanden is er deze video (gemaakt met een drone)

Heel veel beelden in deze video werden gefilmd gedurende de trekking in de Valé do Pati

Abonneer je op het youtube kanaal van Ivan Bahia Guide en ontdek regelmatig nieuwe video’s van wat Bahia jou te bieden heeft.

Tropische groet uit Bahia,

Ivan