hallo,mijn zoon 21,ecologie student gaat in augustus ,met 2 personen naar een congres in de buurt van sao paulo,omdat hij weining tijd heeft om het een in ander uit tezoeken met oog op zij studie,zou ik hem daarbij helpen
de bedoeling is om ook 6/7 nachten in de pantanal te verblijven,
ze vliegen dan op cuiaba,
wie weet waar we het beste verblijf,vervoer,excusrsies kunnen boeken,ik heb de zoekfunctie al gebruikt,maar kom niet echt verder,het hoeft niet luxe,het belangrijkste is dat ze zoveel mogelijk van de natuur,en dan ook vooral vogels
in de 7 dagen kunnen zien.
kan nou alleen packages vinden van 1300 tot 1700 dollar,lijkt met erg veel geld
ik hoor het graag
mvg nantko onrust
Hoi,
1300 / 1700 euro voor zo’n trip is niet duur.
Je kunt contact opnemen met deze lodge en kijken wat hij voor je kan regelen. We zijn daar zelf meerdere malen geweest en anders dit e-mail adres van een gids die we daar hebben gehad. Mogelijk kan hij wat regelen.
Lodge: http://www.jaguarreserve.com/
en dit is nog een andere lodge waar we een paar keer zijn geweeest:
http://www.araraslodge.com.br/
Gids: [EMAIL=“marimbondo_ferrao@hotmail.com”]marimbondo_ferrao@hotmail.com
Succes met alles en veel plezier.
Groetjes,
Christa
hallo.bedankt voor de reactie,maar die 1700 euro is per persoon,komt neer op ruim 250 euro per dag pp?
greotjes nantko
Ik vind de zuidelijke Pantanal gemakkelijker te bereiken en goedkoper.
Er zijn daar reeds “low budget” operatoren die de toeristen (meestal jongeren) meenemen vanuit Campo Grande (en er ook terug afzetten) voor ongeveer 100 Reals (50 Euro) per dag , alles inbegrepen.
Namen als: Gilspantanaltours en Ecological expeditions worden genoemd en hebben hun bureau in het oude busstation van Campo Grande. Een nieuw busstation is onlangs in gebruik genomen even buiten de stad. Misschien hebben zij zich daar reeds geïnstalleerd. Ze hebben in ieder geval een site waarop je in het engels kan contact opnemen.
Een andere mogelijkheid is om de lijnbus te nemen in Campo Grande en verder te reizen naar Miranda. Daar zijn betere verblijfplaatsen op fazendas en pousadas. De kosten van zulke meer luxueuze verblijfplaatsen worden geraamd op maximaal 100 Euro per dag , alles inbegrepen dwz twee excursies per dag en alle maaltijden en natuurlijk de slaapgelegenheid. Enkel hoeft men in dit geval zelf voor de verplaatsing te zorgen. Tegen vergoeding komt men je ook afhalen in Miranda of zelfs (kost meer) in Campo Grande.
Er zijn vele namen gekend van zulke fazendas en pousadas. Je kan ze contacteren via hun site op internet.
Ik ben vele keren in de zuidelijke pantanal geweest; doch altijd verbleven bij vrienden die er woonden. Kijk voor nuttige tips op mijn blog: www.bloggen.be/erico
Voor meer info, zend me een mailtje
Dit is precies de vraag die ik ook wilde stellen. Ik ga als alles volgens plan verloopt een reisje maken in Brazilië van 11 December t/m 2 Januari, nog aardig wat maandjes te gaan dus. Maar wel hoogseizoen in Brazilië!
Verblijf in Rio bij vrienden is al geregeld, dus daar hoef ik verder niet meer naar om te kijken, echter ben ik ook op zoek naar betrouwbare en low budget tours richting Pantanal. Zou het liefs een 3 of 4 daagse tour doen vanuit Campo Grande en daarna nog 2 of 3 dagen in en rondom Bonito verblijven om daar sowieso 1 dag te snorkelen… Wie heeft reiservaringen in dit deel van de Pantanal?
Alvast bedankt!
Ik heb een reisbureau hier in Brazilie, in deze periode is het hoogseizoen en veel brazilianen reizen naar de streek van Bonito. Je kunt gemakkelijk de beide gebieden bezoeken vanuit Campo Grande. Alleen gaat er maar 1 bus iedere ochtend vroeg naar de Pantanal. Dus het is raadzaam om dit vroegtijdig te plannen. Tevens ook waar je wilt verblijven in de Pantanal.
Zie tevens de site van de volgende operator. Deze bieden services aan vanaf het busstation en ze kunnen ook low-budget trips aan bieden. Maar let op het is hoogseizoen!!
http://www.ecoadventures.com.br/pt-br/cad_usr-ok.asp?nome=ecotravel%20agencia%20de%20turismo
Groetjes Peter