Pantanal noord of zuid + Bonito & prijzen

Hey allen,

wij gaan in september 3 weken naar Brazilie. Van maandag 14/09 tem vrijdag 18/09 zouden wij een 5-daagse tour door de Pantanal willen maken. Maandagmorgen vliegen we vanuit Rio en vrijdag vliegen we op Sao Paulo.

we twijfelen tussen: zuid Pantanal (3d) + Bonito (2d) of 5d noord pantanal. Voorlopig focussen we ons op de 5-daagse in de noord Pantanal omdat ik vrees dat zuid + Bonito misschien te veel is om te doen op 5 dagen en het noordelijk deel zou mooier zijn dan het zuidelijk. Wat denken jullie?

Ik heb voorlopig 2 reisorganisaties (aanbevolen in de Lonely Planet) aangesproken voor een noodelijke tour. Ik vind helaas bij geen enkele organisatie prijzen vermeld op de site. Na mailing naar de organisatie ‘Natureco’ gaven ze mij volgende prijs: 923$ pp voor 5d. In de LP (laatste uitgave 2013) wordt gesproken over 370 - 400 R$ per persoon per dag. Dit is ongeveer half zo duur! Is dit gewoon proberen omdat ze weten dat je nog zal afdingen? Ik las ook elders op dit forum dat het zeer te doen is om niks op voorhand te boeken en bij aankomst in de luchthaven iets te boeken? Kan iemand recente prijzen geven van tour organisaties.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Susan

Wij gaan binnenkort naar het noorden van de Pantanal. Hebben zelf een auto gehuurd en de hotels geboekt. Dus geen reisorganisatie. In Bom Jardim hebben we zelf een pousada benaderd voor een trip en een hotel midden in de Pantanal. Doordat we zelf een auto hebben kunnen we gaan en staan waar we willen.

De kosten die jij noemt zijn wij ook kwijt. En onze ervaring is dat je niet moet uitgaan van de prijzen in de Lonely Planet. Deze zijn vaak al achterhaald op moment van drukken.

Veel plezier met voorbereiden.