Iemand ervaring met het reizen naar Azië en Afrika?

Hallo reizigers,

Wie heeft wat tips voor het reizen naar Azië en Afrika?

Welke plaatsen zijn een must see daar?
Wat voor een budget is aan te raden?

Hebben jullie verder nog leuke en handige tips?

Met vriendelijke groet,
Patty

Hoi Patty,

Ik heb inmiddels meer dan 15 landen in Azië bezocht en ook een aantal Afrikaanse landen.

Het budget verschilt van land tot land. Laos is bijvoorbeeld goedkoper, Singapore en Japan zijn vrij duur. Je budget wordt dus bepaald door de landen die je wilt bezoeken.

Bezienswaardigheden? Tja, dat zijn er veel. Op www.ikreis.net houd ik bij wat ik gezien en gedaan heb, met tips voor andere reizigers.

Belangrijkste tip voor jou is dat je je een beetje inleest en globaal bepaald wat je wilt zien en hoe lang je weg wilt. Je vraag is nu zo algemeen dat het lastig is om specifiek iets te vertellen.

Ga eens naar de bibliotheek en kijk in boeken over reizen als de Lonely Planet. Kijken welke route een reisorganisatie als Shoestring aflegt en put daar inspiratie uit. Lees blogs van mensen die er geweest zijn. Lees op dit forum.

Succes met voorbereiden!

Groet,

Hallo Jenny,

Bedankt voor je reactie.

Mijn plan is om naar Zuid Afrika, Kenia, Cambodja, Vietnam, Laos, Indonesië en Thailand te gaan. Maar ik zou het zonde vinden om bijzondere plaatsen te missen omdat dat niet in de standaard reisboeken staan;-)

Ik heb ook op je site gekeken. Daar staan leuke reisverhalen op en tips. Zal ik zeker gebruiken in mijn voorbereiding.

Dankjewel!

Hi Patty!
Ik woon in Ukunda, aan de zuidkust in Kenia en heb dus wel aardig wat kennis over dit land (buiten de boeken om)
Neem gerust contact op met je vragen!
Groetjes Marriette!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

1 like

Vrij standaard landen voor reizigers, dus daar staat heel veel over op het internet. Heb zelf ook over een aantal landen wat geschreven, zie mijn handtekening.

Wil je je echt beperken tot deze landen of is dit wat je nu in je gedachten hebt?
Naast Zuid-Afrika en Kenia kan je namelijk bijvoorbeeld ook denken aan Namibië, Botswana, Zimbabwe of Mozambique. En in Azië aan bijvoorbeeld India, Nepal (nu uiteraard niet aan te raden) Sri lanka of bijvoorbeeld China. En ook Maleisië is bijvoorbeeld nog een optie.

Er zijn overal absoluut standaard dingen die je moet zien, maar het hangt ook sterk af van je budget en je tijd die je hebt. Als je overal 1 maand rond wilt reizen dan ben je beperkter dan wanneer je overal twee maanden hebt. Enfin, je snapt het punt.

Zuidelijk Afrika kent vele goedkope safari’s. Kenia en Tanzania zijn duurder, maar het gewone leven is daar weer goedkoper. Ethiopië kent weinig echte safari gebieden, maar biedt weer heel andere dingen en is extreem goedkoop.

In Azië mag je uiteraard de vele tempels niet missen. Iedereen heeft echter zijn eigen ervaringen qua wat je moet zien, dus neus ook rond in reisverslagen, zoals die van Jenny. Naar mijn mening mag je Borneo eigenlijk niet missen, het Maleisische of het Indonesische deel moet je zelf kiezen. Daarnaast uiteraard de beroemde tempels van Java, de duizenden tempels van Bali en de grote tempels van Thailand, Laos en Cambodja. Ook zijn hier veel mooie natuurparken en zo is er overal wel iets te doen.

Wat zoek je vooral op je reis? Cultuur, natuur, …?

Het heeft met dit onderwerp niets te maken maar ik werd benieuwd naar je website. Wat ik daarop las over Australië wekte weinig vertrouwen. Je noemt benzine en diesel duur. Benzine en diesel kosten er vandaag rond 1 euro. MotorMouth Kijk maar eens hier. Aan de andere kant schrijf je dat een camping met alles er op en er aan 5 tot 10 euro per dag kost, nou dat zijn prijzen voor campings met minimale voorzieningen in nationaal park. De campings beginnen bij 25, 30 dollar voor een tentplek, voor een campervan ga je al snel naar de 35 tot 40 euro. En veel meer in december, januari, in populaire plaatsen etc. Ik ga niet verder maar ik hoop dat de informatie over andere landen beter is.