Iemand ervaring met het boeken van vliegtikets online?

Hoi

Wij hadden graag voor onze thailand reis 2 binnenlandse vluchten online geboekt >

Chiang mai - Bangkok (air asia)

Bangkok - Ko Samui (Bangkok air)

Iemand ervaring met het boeken online bij deze maatschappijen?
Hoe werkt het juist?

Groetjes

Heb bij beide maatschappijen vaker geboekt, ook voor volgende maand weer. Is erg makkelijk en spreekt allemaal voor zich.

Bij Air Asia moet je een toeslag betalen voor bagage (je kan uit verschillende gewichten kiezen), stoel van tevoren boeken en maaltijden.
Betaling kan met creditcard.

Bangkok Airways gaat ook makkelijk. De vroegste vluchten en de allerlaatste vluchten van de dag zijn normaal gesproken goedkoper (de zgn Early Bird & Night Owl tarieven).
Betaling kan ook weer met creditcard.

Zowel AirAsia als Bangkok Airways sturen een e-ticket met daarop vluchtgegevens, persoonsgegevens en reserveringsnummer. Uitprinten en mee nemen naar de luchthaven.

Zorg er uiteraard voor dat je de namen exact volgens paspoort invult.

Mocht je meerdere vluchten op een dag hebben, zorg dan wel voor voldoende overstaptijd. Bagage wordt niet doorgelabeld.

1 like

bij AA moet je niks-je mag-al naar gelang. Voor een uurtje vliegen ga ik geen dure maaltijd (nou ja-bakkie eten) bestellen. Hou er wel rekening mee dat als je bagage toch zwaarder is of te groot-dat dan bijbetalen op de airport je flink gaat kosten. Hou er rekening mee dat je bij AA NOOIT kan doorchecken op een andere vlucht-je moet steeds opnieuw bagage ophalen en nieuw inchecken.
Het zijn e-tickets-zoals dave ook wel weet denken veel mensen onterecht dat die print het ticket is-ik print ze bijna nooit-je pas is genoeg (scheelt weer omgehakte bomen en dat soort dingen).
Bij BKK-air heb je meest toegang tot de lounge zelfs met economy-vandaar de veel hogere prijzen. Maar het full fare kan je-mits nog plaatsen open-makkelijk omwisselen van vlucht in geval van eerder/later.

1 like

De e-mail die je van AirAsia en Bangkok Air ontvangt zijn ook de e-tickets danwel boekingsbevestigingen. Veel mensen denken dus dit niet ‘onterecht’.
Wel is het zo dat je aan het paspoort voldoende hebt om in te checken omdat alle informatie in de computer v/d airline staat opgeslagen. Echter is het raadzaam deze boekingsbevestigingen gewoon uit te printen en mee te nemen naar de luchthaven, altijd makkelijk omdat alle informatie waaronder reserveringsnummer erop vermeldt staan.
Niet iedereen is natuurlijk zo bereisd als BKKflyer… Uit ervaring weet ik dat veel mensen het nog steeds prettig vinden om ‘iets’ bij zich te hebben.

1 like

Niet alleen is het prettig, het kan soms toch ook gewoon heel praktisch zijn. Ik heb al twee keer op Schiphol meegemaakt dat bij het scannen van m’n paspoort toch geen vlucht opdook. De eerste keer had ik niks, toen werden we naar een andere balie van die airline gestuurd, waar iemand ogenschijnlijk flink moest zoeken om onze tickets boven water te krijgen, nog los van de extra wachttijd zijn ze zo een kwartier bezig geweest. De tweede keer had ik wel de print bij mij, toen werd het in een paar tellen gewoon bij de incheckbalie geregeld.

Nu had het “probleem” wellicht een geheel andere oorzaak, dat vertellen ze er uiteraard niet bij, maar voor mij is het heel simpel: er gaat altijd een print mee. Baat het niet, dan schaadt het ook zeker niet.

En wat betreft omgehakte bomen, ik ontvang regelmatig mailtjes met in het onderschrift iets als “denk aan het milieu voor u deze mail print”. Dan moet ik toch altijd de neiging onderdrukken de mail in tienvoud uit te printen en linea recta bij het oud papier te gooien :evil:

1 like

Idd verkeerd geformuleerd. Je bent uiteraard niet verplicht om eten e.d. bij te boeken…
Maar ‘dure’ maaltijd vind ik nou wel meevallen…90 Baht is zoveel nou niet. Zijn genoeg toeristen/reizigers die tijdens hun vakantie niet op 90 Baht meer of minder kijken.
Wat dat printen van de boekingsbevestiging betreft…beetje hypocriet. Geen printje maken, want dat scheelt weer omgekapte bomen, maar wel voor alles het vliegtuig nemen…

hihi, sorry hoor, maar vond hem nogal grappig geplaatst.

Hey mensen zowieso heel hard bedankt voor al de reacties die jullie hebben geplaatst! :chin:

Hallo,

Kun je gewoon boeken ik heb met beide al vaak gevlogen en altijd vai internet geboekt.

Als je met air asia vliegt kan je v.a 48 uur voor vertrek zelf je boardingpass printen scheelt een hoop tijd met inchecken.

Theo

Hoi mensen

Ik heb dus een tiket online via Bangkok Airways geboekt! Nu heb ik wel nog een vraag. Er stond het volgende bij als ik het tiket geboekt had:

When reservations are made at least 3 months before departure, tiketing must be completed within 21 days after reservations are made.

Iemand idee wat dat wilt zeggen? Niet dat ik geen Engels kan maar ik snap het gewoon niet goed en ik wil dit toch wel goed weten.
Heeft dat iets te maken met dat ik het tiket moet bevestigen ofzoiet?
Iemand dat mij daar bij kan helpen zodat alles duidelijk is??
HARTELIJK DANK!

Enkel een melding wanneer het ticket uiterlijk dient te worden uitgegeven. Als je gewoon keurig de betaling gedaan hebt met creditcard, heb je als het goed is al een e-ticket (met barcode en reserveringsnummer) per e-mail ontvangen.

1 like

Ja idd dat klopt! Ik heb een E-mail ontvangen met alle info. Dus dan is alles goed zo? Ik zal dan tegen dat ik vertrek het tiket afdrukken, op de dag dat ik met bkk vlieg het e-tiket laten zien en dan is dat goed zo?
thx!

Tipje, zend de email met E ticket nog naar een ander email adres. Zo weet je altijd dat je m hebt! Ik heb m destijds naar mijn hotmail verstuurd, zo had ik er in Thailand ook nog wat aan. Heb trouwens al mijn reisbescheiden doorgemaild naar een hotmailadres. Zou mij niet gebeuren dat de pc crasht en je overal weer achteraan moet!

1 like

Erg bedankt voor de tip! Ik ga dat zeker doen!
Groetjes

Hetzelfde heb ik trouwens ook gedaan met kopies van onze paspoorten.

De meesten zijn zo “dom” om de kopies ook in de handbagage te stoppen en aan de ene kant helemaal niet raar want in je koffer is ook niet alles. (stel je raakt m kwijt en iedereen en dus niet alleen de luchthaven kan zo je privé gegevens inzien)

Misschien kom ik nu wat betweterig over, is niet zo. Ben gewoon een controlfreak die vaak en overal beren op de weg ziet:paranoid: