Heeft er iemand ervaring met GAP adventures? Ik zou in oktober graag naar zuidelijk afrika reizen. Zuid Afrika of Kenia. Aangezien ik alleen reis zoek ik naar een groepsreis. Ik heb al eerder alleen gereisd, maar enkel binnen Europa. Ik ben amateur fotograaf dus de gelegenheid om wilde dieren op plaat te zetten is redelijk belangrijk voor mij.
Wat mag je verwachten van kampeerreizen met GAP of Drifters, of Sawadee en dergelijke.
Alle tips en ervaringen welkom
GAP is een grote internationale reisorganisatie. Sawadee is een middelgrote Nederlandse avontuurlijke reisorganisatie die de nadruk legt op authentieke pure ervaringen door te reizen in de kleinste groepen. Maar ik ben niet geheel objectief, want ik werk voor Sawadee! Heb je trouwens onze specialie fotoreizen gezien, o.a. naar Tanzania? http://www.sawadee.nl/navigatie/soortreis.php?soortreis=fotoreis
Mochten we je kunnen helpen met antwoorden op specifieke vragen, dan horen we dat graag (020 - 420 2220)
Gap of Drifters ken ik niet. Ikzelf ben er met Kras geweest. Dat was een heel mooie reis. Maar er zijn natuurlijk meer goede organisaties.
Sawadee is goed maar ook Fox ( Van de ANWB) Ook Boabab, Koning Aap en Summum zijn goede organisaties. Je moet je wel realiseren dat reizen in een groep wel heel leuk is en je veel sneller op goede plaatsen komt dan je zelf uit kunt vogelen, maar dat je niet een half uur rond kunt springen om juist dat éne vogeltje te fotograferen. Dan kun je beter een georganiseerde reis in je eentje boeken. Je krijgt dan een auto met gids/chauffeur en je bent de hele dag je eigen baas en 's avonds slaap je weer in het vooraf geboekte hotel. Minder gezellig maar wel avontuurlijker.
Wil je er meer van weten mail me dan.
[EMAIL=“khmth@live.nl”]khmth@live.nl
Hi Gilles,
heb net een rondreis van een jaar door afrika achter de rug, weliswaar niet met een georganiseerde tou, maar op mijn eigen houtje, maar ben heel wat organisaties tegengekomen…
ken inmiddels heel wat Gap-crew, wat wil je weten?
groepsgrootte ligt tussen 8-22
je zal met de hele groep op safari gaan, meestal in safari 4x4 landrovers, dus meerdere de groep verdeeld over meerder auto’s. verder doe je andere sights aan. Gap is Internationaal, de gemiddelde leeftijd is tussen 20-35, met soms natuurlijk uitzonderingen. Je reist met een overland truck en je eet gezamelijk. meestal kookt de gapcrew voor je.