Ervaringen met GAP adventures

Hallo,

Waarschijnlijk wil ik in 2010 een reis van Rio naar Lima maken met GAP adventures. Heeft iemand ervaring met GAP adventures?

Groetjes, Olga

Hallo Olga,

Ik heb in sept/okt 2007 een reis met GAP-adventures gemaakt in Peru. Het was een geweldige reis, het land is geweldig en de mensen super-vriendelijk!
Maar het was voor mij een beetje te lux. Ik ben kampeer-rondreizen gewend en dit was in hoteletjes en zo (behalve op de Inca-Trail). Daardoor was de samenstelling van de groep ook wat ouder dan ik gewend was, de helft was middelbaar om het zo maar te zeggen. Verder ga je daarom ook bijna elke avond uit eten, want bijna niets kost en erg lekker is overigens. Maar ik vind het gewoon gezelliger om met zn allen te koken en op te eten.
Maar de reis op zich was echt prachtig! De gidsen doen echt hun best om je het beste en mooiste te laten zien. Alles was prima geregeld, dus je hoeft je qua kwaliteit geen zorgen te maken!

groeten Anneke en alvast veel plezier!

Hoi Anneke,
Bedankt voor je reactie! Zelf ben ik niet zo’n kampeerder dus vind ik het juist wel prettig om in hotels te verblijven. Dat hoeven zeker geen luxe hotels te zijn, maar volgens mij doet GAP daar toch niet aan. Wel jammer dat je met allemaal wat ‘oudere’ mensen in de groep zat. Zelf ben ik 22 en hoop dan ook dat ik in een jonge groep terecht kom. Ik heb nog even de tijd en ik zit ook niet vast aan een bepaalde periode dus wie weet kan ik tegen die tijd wel de groepssamenstellingen opvragen bij GAP. Wat vond je eigenlijk van de Inca Trail? Is dat een beetje te doen?
Groetjes, Olga

Hoi Olga,
De hotels in Peru waar wij kwamen, waren heel netjes en er wordt goed voor je gezorgd. Was-service (vooral handig na de Inca-Trail), bagage wordt gedragen, ontbijt, erg prettig hoor.
Wat de Inca Trail betreft, als je de kans krijgt, Altijd doen!! Hij is te doen, maar een beetje conditie kan geen kwaad. Het is loodzwaar, vanwege de hoogte (3500 m gemiddeld) en de steile stukken omhoog en traptreden. Mijn tempo was op de steile stukken en trappen, een stap bij inademen, een stap bij uitademen. Daarmee hield ik het het langst vol.
Ik ben maar één keer met GAP op vakantie geweest en dat was dus met groep waarvan de helft van middelbare leeftijd (en ouder) was. Je zou ook eens bij www.trekamerica.com kunnen kijken of www.suntrek.com . Met hen heb ik kampeerrondreizen gedaan in Amerika en Australie, maar ze doen ook lodge-rondreizen en hebben ook reizen in Zuid-Amerika. Bij hun kun je dan ook voor groepen met een leeftijdslimiet kiezen, 18-38 geloof ik. Ik vond het in elk geval heel gezellig met een groep van mn eigen leeftijd. :wink:
Nou succes er maar mee, hoewel het nog heeel lang duurt (maar voorpret is ook zo leuk!), groetjes Anneke

Hallo,Olga
Ik wil in 2010 zeer waarschijnlijk een reis gaan maken naar zuid amerika en waarschijnlijk Brazilie Ik ben dit jaar met suntrek door de VS geweest wat mij zeer goed is bevallen en ik wil dus of met intrepid ( waaronder ook suntrek valt ) of Gap een tour gaan doen. Ik heb al wat gezocht en Intrepid en Gap zijn voordelig en qua prijs kwaliteit goed!
Gr Paul

Beste Paul,

Wat leuk dat je ook naar Zuid Amerika wilt. Mocht je met GAP gaan, zou je dan als je geweest bent een berichtje achter kunnen laten met je ervaringen?
Alvast veel plezier met de voorpret,
Groetjes, Olga

Hello Olga !

Ik ben al twee maal met Gap op reis geweest: Mexico en Thailand. Ze leveren puik werk af ! En met een internationale groep een onbekend land doorkruisen is een inspirerende ervaring waar je veel van leert. Ik zat telkens in een groep die net heel jong was ,veel 20’ers. Denk dat dat echt wel de GAP-doelgroep is. GAP heeft zowiezo een uitstekende reputatie voor Latijns-Amerika tours.

Let wel goed op je reisroute. GAP is een Canadese organisatie voor wie afstanden ‘relatief’ zijn. In Thailand had ik het gevoel dat we gigantische afstanden aflegden om dan maar één nacht in een bepaalde plek te kunnen blijven omdat je de dag nadien alweer moest inpakken naar de volgende stad. Goed op het kaartje kijken dus hoeveel km ze dag per dag willen afleggen. Want voor mij was het allemaal wat rush-rush.

Neem zeker nog een paar dagen of weekje erbij na de tour. Dat doet iedereen uit je groep en dan kan je lekker ontspannen of een ander gebied opzoeken met één of meer van je reisgenoten. Enjoy !

hey, ik vertrek op 30 maart 2010 voor 92 dagen naar zuid amerika; 83 dagen met Gap van equador tot in brazilie.Lijkt mij ook wel snel,snel maar ik er is zoveel te zien en nu ga ik toch het belangrijkste bezoeken. Trouwens wat de leeftijd betreft, de reis die ik maak heeft een maximumleeftijd van 39 jaar. Kijk maar een op de website van gap, trip code JQR

Hallo Davy,

Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je weer terug bent! Veel plezier alvast!
Groetjes, Olga

Hoi Anneke,

Mag ik vragen welke reis jij hebt gemaakt? Ik ben van plan deze zomer de Inca Explorer reis te gaan maken. Ik ga samen met mijn vader en zijn vrouw, en ik zie hen niet in een tent slapen, dus een beetje luxe is in ons geval niet verkeerd. Wat was jouw hoogtepunt in Peru, wat is je het meest bijgebleven?

Alvast bedankt,

Heleen

Hallo Heleen,

Ik heb met GAP een 18 daagse reis in Peru gemaakt, de Peru Panorama Plus. Op de vraag van onze gids aan het einde van onze reis, wat ons het meest bij zal blijven, was de Inca Trail wel het nummer 1 antwoord. Absoluut een aanrader. Het is wel zwaar, maar het is een hele belevenis. Toegegeven het is wel zwaar, maar iedereen uit mijn reisgroep, ook de 60plussers, hebben het gered. Tijdens de Inca Trail slaap je wel in een tent (3 nachten), maar die wordt voor je opgezet, je bagage wordt voor je gedragen(heerlijk) en er wordt voor je gekookt, dus nog steeds best lux.
Daarnaast is de homestay op Amantani eiland in het Titicacameer ook iets wat me echt is bijgebleven. Je bent letterlijk even op bezoek bij een Peruaanse familie. Heel speciaal. Als je een paar woordjes Spaans spreekt, is dat wel heel handig!
Als je van natuur houdt, is een bezoek aan de jungle geweldig. Ik vond zelf de kolonie ara’s die je 's ochtends vroeg kunt bezoeken, echt prachtig.
Wat ik achteraf jammer vind, is dat ik de Nazca lijnen niet gezien heb. Maar ja, het is keuzes maken hè!
Al met al was GAP een hele goede organisatie, alles is tot in de puntjes geregeld, de hotels zijn keurig en nooit ver uit het centrum. De gidsen doen alles voor je. Je hebt overigens meerdere gidsen, een algemene, twee voor de inca trail, een in de jungle, een voor de trip op het titicacameer; al die mensen hoor je een fooi te geven, dus houdt daar rekening mee met je reisbudget.
Je zult vast een geweldige vakantie hebben!
Groeten en veel plezier, Anneke

Bij mij viel het reizen met GAP zeer tegen. Samen met een vrouw van 40 en een ander meisje van 21 waren wij de enigen onder de 70 jaar (!). Dat viel een beetje tegen dus. Ook had je soms het idee dat de daadwerkelijke reis veel goedkoper was dan wat wij er voor betaald hadden, je moest ook enorm veel fooien van die reisleider aan echt iedereen daar (zelfs de wc-meneer die alleen maar bij de wc’s stond en ze verder niet schoonmaakte ofzo) een flinke fooi geven. Sommige dingen waren gewoon een beetje gaar. Ook hier voornamelijk luxe hotels. Je kan gewoon je hardcade koffers meenemen want je tassen worden de bus in en uit gedragen.

hey iedereen, mijn naam is davy vanhorenbeek en ben reeds meer dan 2 maanden op reis met gap adventures, doe de great american journey van quito to rio
dit is echt de reis van mijn leven, gap is echt een aanrader. de hotels zijn ok, zijn meestal wel basic: tent is ook fijn maar als je 3 maand op reis gaat zoals ik is het soms wel fijn om eens in een echt bed te slapen
de inca trail is een echte aanrader, loodzwaar maar een hele ervaring
en de porters dragen trouwens het meeste van je bagage.
voor mensen die ook van een beetje actie houden ben je hier aan het juiste adres, raften, quad rijden, vulkanen beklimmen, mountainbiken,paardrijden, benji springen, enz…
mijn reis bestaat uit 5 trips die aan elkaar gelinkt zijn, dus zijn in quito gestart met 5, 19j,21j,24 en 26 jaar oud, zelf ben ik 34 jaar oud
in lima kwamen er dan een paar mensen bij, 1 koppel van rond de 40 en een koppel van rond de 60 maar die zijn ondertussen al terug naar huis, dus er komen steeds mensen bij en er vallen er ook steeds een paar weg, nu zit ik bijvoorbeeld in chili en er vertrekken vandaag 6 mensen en er komen er 5 nieuwe in de plaats
wat de tips betreft, dat valt goe mee hoor, hangt een beetje van land tot land af en je bent trouwens vrij wat je ermee doet, je moet geen tip geven. in bolivie bijvoorbeeld is het leven spotgoedkoop, voor 5 euro heb je daar een volledige maaltijd met drank, wat is dan 10 procent fooi!
de afstanden zijn inderdaad soms wel lang, maar zuid amerika is dan ook geen klein continent en ze kennen hier alleen de bus dus veel nachtbussen maar zijn meestal wel comfortabel, vraag voor lange trippen een upgrade tot cama, gap regelt alleen semi cama maar reisbegeleider kan dat voor kleine meerprijs wel regelen, ik heb trouwens busrit van 17 uur gehad en rit van 22 uur staat nog op programma, in cama bus kan je wel slapen dus dat scheelt wel, zijn ook veel ritten van rond de 10 uur bij maar als je zoveel plaatsen zoals ik wil bezoeken weet je dat op voorhand en neem je dat erbij
veel plezier

1 like

Hallo Davy,

Bedankt voor je reactie. Je hebt je ervaringen goed omschreven en dat stelt me wel gerust mbt GAP (aangezien sommige reacties minder lovend zijn).

Je moet het denk ik ook gewoon treffen met de mensen in je reisgroep. Daarin heb je natuurlijk niets te kiezen, maar met je juiste mentaliteit (en als je die niet hebt moet je ook niet op een groepsreis gaan) valt er altijd wel iets van te maken denk ik dan…

Groetjes,

Heleen

of kijk eens bij www.intrepidtravel.com

ook erg leuke organisatie :wereld:met kleine internationale groepen. Kun je ook verscillende landen aan me kaar plakken van 1 of 2 weken Peru tot over de 110 dagen Zuid Amerika.
Er staat per reis bij hoe je overnacht (hotel/lodge/kamperen) en hoe je reist, wat voor kosten je terplaatse nog hebt etc

gr janna

Hallo,

Ik zou graag met GAP richting Namibie trekken eind oktober, begin november.
Ik heb een leuke reis gevonden, maar als ik GAP mail via hun site, volgt geen antwoord in mijn mailbox. Bellen naar het vermelde nummer leidt eveneens tot niks.
Dus ik vraag me af: hoe hebben jullie die trips steeds geboekt? :slight_smile:

Patricia

hoi Patricia

het is handig als je GAP boekt via een NL reisbureau - als je vlucht >>>en tour boekt ben je ook gedekt via SGR & ANVR en heb je alles in een pakket
je kunt het o.a. boeken via Kilroy travels (UTrecht heb ik het vorig jaar geboekt)
heb ik geen telefoonnr van maar wel contact gegevens

KILROY Utrecht
Vinkenburgstraat 15
3512 AA Utrecht
utrecht@kilroyworld.nl

of volgens mij ook via Bontour op de Voorstraat in Utrecht, MET telefoonnr
Voorstraat 110
3512 AV Utrecht
030 2311642
E-mail: info@bontour.nl

Ik ken iemand die is met Drifters naar Namibie geweest was ook super!!

ik ben afgelopen herfst met GAP naar China geweest, was geweldig - wel alleen maar Engelstalige reizigers (Amerikkans, Canadees en Great Britain)

Succes en veel plezier :dag:Janna

Hallo,

Ongelooflijk dank je wel voor deze uitgebreide mail met ale info…
Ondertussen hebben ze dan toch terug gemaild :slight_smile:

Patricia