Ervaringen met INTI Reizen

Hallo,

Is er inmiddels al iemand die ervaring heeft met Inti-Reizen. Ik ben van plan om naar Patagonie te gaan en Inti-reizen heeft een mooie reis, maar ik geloof dat er heel weinig mensen zijn die dit kennen. Wil graag wat ervaringen van anderen weten voordat ik evt ga boeken.

Lenny

Hoi Lenny,

Ik overweeg net als jij bij Inti een reis te boeken, maar vind eigenlijk nergens op het internet enige ervaring van mensen met die organisatie terug (op eentje na van iemand die met hen naar Peru ging).
De organisatie lijkt echter over de nodige logo’s (calamiteitenfonds/SGR/ANVR) te beschikken, en ze staan dit jaar net als vorig jaar op de reisbeurs in Utrecht, dus ik ga er eigenlijk wel van uit dat ze betrouwbaar is.
Bij de ANWB-winkel in Eindhoven zeiden ze me toch dat als een directseller is aangesloten bij die drie dingen dat je er dan van uit mag gaan dat het safe is.
Ik ben wel Belgische dus weet niet in hoeverre die ‘logo’s’ ergens voor staan.

Nadine :wereld:

Hey,

Sorry, ik nog eens.
Misschien heb je het zelf al geprobeerd, maar als je op de logo’s bovenaan rechts klikt, kan je checken of Inti-reizen effectief lid is van het Calamiteitenfonds, SGR en ANVR.
Ik heb het net nog eens nagezien; de lijsten zijn bijgewerkt tot 21/12 en 28/12 en alles lijkt in orde.
Laat je me iets weten als je effectief bij hen boekt?

INTI is wel een goede reisorganisatie voor zover ik weet. Zelf nooit bij geboekt (duh… zie sig) maar ze zijn staan wel goed bekend in het reiswereldje.

Hallo Nadine,

Ik krijg op geen enkele site verder reacties, maar ze lijken inderdaad wel betrouwbaar. Ik heb besloten toch niet bij Inti te boeken maar bij Summum. Dit was mijn eerste keus, maar ineens was de reis die ik wilde maken van de site af, dus ik was verder gaan zoeken. Nu bleek dit een foutje te zijn en staat de reis weer op de site van Summum. Met deze organisatie ben ik zelf nog nooit op reis geweest, maar hier is wel veel over te vinden.

Succes en veel plezier als je besluit bij Inti te boeken.

Groetjes,
Lenny

Lenny,

Bedankt om me iets te laten weten!
Omdat ik bleef twijfelen over INTI-reizen heb ik een bezoekje gebracht aan de Vakantiebeurs in Utrecht.
Ik zei daar tegen één van de medewerkers dat ik hen al 1,5 week telefonisch probeerde te bereiken maar daar niet in slaagde.
Hij reageerde daar niet echt op.
(Ze hadden als reactie op mijn mailtje mijn telefoonnummer gevraagd en ze zouden me zelf contacteren aangezien ze slechts sporadisch op kantoor waren omwille van de vakantiebeurs).
Ik heb echter niks van hen gehoord.
Op de beurs dacht ik meer uitleg te krijgen over de 16-daagse groepsreis Nicaragua, maar ik ben er niks wijzer geworden.
Ik heb besloten een andere touroperator te zoeken.
De reisleiding van Summum kwam heel enthousiast en dynamisch over, dus misschien boek ik binnenkort bij hen een andere reis.

Grtjs,

Dat zijn wel hele slechte ervaringen dan met INTI, had ik niet verwacht eerlijk gezegd… Nou ja, er zijn genoeg andere organisaties die naar Zuid Amerika gaan lijkt me, dus je vindt vast wel een goede. Suerte!

Hoi Nadine,

na zo’n ervaring zou ik ook inderdaad niet bij inti-reizen boeken. Je vindt vast wel een andere organisatie, er zijn er zat. In ieder geval veel plezier, waar je dan ook naar toe mag gaan en bedankt voor je reacties.

Groetjes,
Lenny
:dag:

Absoluut [FONT=Verdana]ONTEVREDEN over Inti Reizen!

In januari hebben we bij Inti een Peru rondreis geboekt voor juli 2008, met de uitdrukkelijke voorwaarde dat de 4-daagse Inca-trail naar Machu Picchu een MUST is. Voor dé Inca-trail geldt een wachtlijst van zo’n 3 maanden en er wordt niets “geritseld”. Een reservering voor die trail is niet overdraagbaar, wat bijvoorbeeld blijkt uit het feit dat je je paspoortnummer moet opgeven en als je in de tussentijd een nieuw pasoort hebt gekregen moet je het oude ook meenemen om aan te tonen dat het echt jouw reservering is!

In juni kregen we bericht dat de hele reis niet doorging omdat er te weinig deelnemers waren. Kan gebeuren. We kregen een latere reis aangeboden maar dat kon uiteraard niet in combinatie met de 4-daagse Inca-trail naar Machu Picchu omdat de wachtlijst vol zat. De Lares-trail kon dan wel maar die wilden we niet omdat die niet eindigt met Machu Picchu als climax.
We hebben toen bedankt voor het aanbod en gezegd dat we dan individueel door Peru wilden reizen zodat we op de geplande dag bij de gereserveerde Inca-trail zouden arriveren.
Helaas, dat ging niet want Inti Reizen had de boeking van de Inca trail al geannuleerd !

Wij hebben toen gebeld en later gemaild met de directeur van Inti Reizen, Ron Deelen.
Gezegd dat we het professioneler hadden gevonden als ze eerst met ons contact hadden opgenomen voordat ze gingen annuleren. Dat vond Ron maar onzin….
En het was “niet volgens hun regels”. Op onze opmerking dat hij als directeur van een klein bedrijf de regels toch zelf bepaalt, kwam (weer) geen zinnig antwoord.

Al pratend en mailend kregen wij wel wat twijfels of Inti de Inca-trail wel écht gereserveerd had in januari. Er zijn gevallen bekend waarin reisorganisaties doen alsof ze een Inca-trail boeken en op het laatste moment met verhalen komen dat er “ginds” iets is misgegaan, en dat men als alternatief nu wel een andere trail kan aanbieden. Daarmee voorkomt een reisorganisatie dat ze kosten maakt voor het boeken van de Inca-trail terwijl later de hele reis niet doorgaat….

Toen wij Ron Deelen vroegen de bevestigde boeking van de Inca-trail op mail te zetten om onze twijfels weg te nemen, kwam het antwoord dat hij de communicatie wilde beëindigen. Ook na een herinnering bleef het stil, terwijl Inti Reizen hiermee haar integriteit had kunnen aantonen.

Al met al zijn onze twijfels over Inti Reizen dus niet weggenomen.
Wat bovendien erg steekt zijn de vaak onzinnige antwoorden en het verschuilen achter zelf gemaakte regels. Jammer!

Omdat we persé de Inca-trail willen lopen, schuiven we onze plannen een jaar door.
Waarschijnlijk gaan we dan boeken bij Peru Online (www.peruonline.nl).
In januari hadden we al een goed gevoel bij hen op de Vakantiebeurs in Utrecht.
Hadden we toen maar bij hen geboekt ……

Dan nog een tip voor mensen die de Inca-trail willen lopen, ongeacht bij welke reisorganisatie je boekt: vraag of men de bevestiging van de reservering van de Inca-trail even mailt.[/FONT]

Ook wij zijn niet tevreden over Inti.
In november 2007 zijn wij met Inti naar Patagonië geweest. Het grootste probleem waar wij mee te maken hadden was de slechte communicatie, een paar dagen voor vertrek kregen we allerlei veranderingen door, waardoor de reis er toch wel iets anders uit kwam te zien. We zouden in Torres del Paine in refugio’s (soort jeugdherberg)overnachten, dat werd voor 2 nachten een tent. Binnen de groep waren er mensen met fysieke problemen en zij hadden van te voren nadrukkelijk gevraagd of er niet in tenten zou worden overnacht. Nee niet in tenten maar in refugio’s, de praktijk was dus wel anders. Daarbij kwam er een overnachting bij in Puerto Natales en een overnachting minder in Ushuaia. Voor ons geen reizen meer met Inti.

Wij hebben een hele andere ervaring met Inti. We zijn net terug van een reis naar India en alles was prima geregeld. Het is een goede manier van veel zien en veel beleven voor een betaalbare prijs. Wij denken erover volgend jaar met Inti naar Vietnam te gaan.

Petra

Wij zijn vorig jaar (2008) in de mei vakantie 2 weken naar Marokko geweest met Inti. Alles was prima geregeld. We hebben een mooie rondreis gemaakt in 2 kleine busjes.
Voor dit jaar hebben we voor de zomervakantie 3 weken India geboekt met Inti. Ik heb er eerlijk gezegd alle vertrouwen in. Voordeel was ook dat regelrecht naar India gevlogen wordt per KLM en niet (zoals bij Shoestring) via Heathrow met lange wachttijden.
En trouwens, ik ben ook 2x met Shoestring op vakantie geweest naar Egypte en Turkije en je hebt altijd wel onderdelen die niet helemaal volgens het boekje gaan, dat weet je met dit soort reizen. En er zit af en toe ook een hotel tussen dat je denkt… mwa…
Als je echt geen onzekerheden wilt schijnt Fox goed te zijn, maar dan zit je in een grote touringcar met toch wel wat ouder publiek en dat lijkt mij nou weer niks.

Ik lees hier positieve en negatieve ervaringen. Ik zit er over te denken om in het najaar met INTI naar Peru en Bolivia te gaan. Ik heb ze gieteren gemaild en kreeg binnen het uur een reactie terug, dat viel mij dus mee.
Zijn er nog mensen die recente ervaring hebben met INTI?

Hoi,

Ik heb nog geen ervaring met INTI op locatie, maar wel in de voorbereiding. Zo overweeg ik in oktober 3 weken naar India te gaan. Waarbij een georganiseerde rondreis Noord India in twee weken en de laatste week trek ik alleen verder met een zelfgeregelde vlucht naar Goa. Ik kan mijn retourvlucht (die rechtstreeks is) zonder extra kosten een week later zetten (klm vlucht, wel zelfde klasse>>>). Geen enkele andere reisorganisatie bood dat aan, of ik moest enkel landarragementen boeken (en dan moet je weer met z’n tweeen zijn en ik ben alleen).
Ben inderdaad wel aan het nazoeken hoe betrouwbaar de organisatie is. Zag dat ze aangesloten zijn bij SGR en ANVR. En bij verre reizen kan het i.d.d. wel eens anders lopen. Ik vond Inti prijs technisch ook best oké.
Ben ook benieuwd naar andere reacties.
Groetjes
Joyce

Net terug van een rondreis met Inti Noord India (Rajasthan).
Prachtige reis gehad met een top gids en bijna allemaal behoorlijk luxe hotels.

Goedenmiddag,
Ik heb ook nog een vraagje over Inti reizen. Ik heb bijna drie weken geleden geboekt via hun site. Twee weken Marokko maar behalve een auto reply mailtje “bedankt voor uw boeking”. helemaal nog niets nada noppes gehoord van ze. Nog een mailtje gestuurd maar geen antwoord tot op heden en als ik ze bel staat de autobeantwoorder aan.

Duurt 't wel vaker wat langer bij ze? Dat ze af een toe zelf een reisje gidsen of zo en dan 't kantoor ff dicht gooien of zo?

Tx,

Dar vraag ik mij ook af. Ik heb ze namelijk gemaild en nog niks teruggehoord. Ik heb al eens eerder gemaild en toen kreeg ik wel snel respons.

Wij kregen ook niet á la minute papieren thuis e.d. maar het ging allemaal goed dus ik denk dat je je niet druk hoeft te maken. Mijn volgende reis boek ik hoogstwaarschijnlijk weer bij Inti.

Ik ben (helaas ) met inti naar Peru en bolvia geweest. De landen zijn prima. Je moet aleen niet te veel verwachten van Inti reizen. Onze resibegeleider heb ik persoonlijk ingehuurd. Deze wordt dus niet door inti betaald. Hierbij heb ik het dus niet over de fooi. Bij overvallen, ontvoeringen hoef je ook zeker niet op inti te rekeken zowel hulp vanuit nederland als een financiele vergoeding ( ook persoonlijk mee gemaakt. (ik krijg nog € 3000,- van inti) Ik ga nu een rechtzaak tegen ze beginnen. Ik vraag me af of het verstandig is om bij inti te boeken. Ik heb namelijk vernomen dat de eigenaar Ron van Deelen (ook financieel het meest verantwoordelijk) recent is overleden. De ervaring wat ik op het internet dat inti alles erg laat afhandeld. En als er iets tegen zit ze niet thuis zijn. Ook zal ik terughoudend zijn met het vooraf betalen van de lokale toeroperators die inti inhuurd. Inti betaald ze pas 3 maanden nadat jij de reis hebt gemaakt. (ook persoonlijk al met inti meegemaakt). Mocht de excursie ter plekke niet doorgaan dan hoef je niet achter je geld aan. Je kunt voorstellen om ze wel te reseveren en zelf te betalen. De oprichter Ron komt zelf bij shoestring vandaan toen hij daar een schop kreeg is hij voor zichzelf begonnen en heeft gewoon contact gezocht met zijn connecties die hij had van shoestring. Daarom lijken de reis zo op elkaar. De hotels zijn over het algemeen bij shoestring iets beter omdat shoestring meer korting kan bedingen. Verder zijn de landelijke toeroperators waarmee inti werkt dezelfde als shoestring. Mijn ervaring is om in contact te komen met nederlandse reisbegeleiders in het land zelf. Deze kunnen meestal dezelfde reis regelen met de landelijke touroperators uit het land zelf. En het vaak goedkoper. En je kan je reis beter afstemmen.

Doe je voordeel hier mee.

Bedankt voor je reactie. Ik wist inmiddels al dat Ron Deelen overleden is. Maar interesant om te weten dat het een Ex shoesting medewerker was… Ik heb dit vernomen na een tig aantal keer bellen naar Inti. Ik heb geannuleerd bij Inti (kon gelukkig nog kostenloos) en heb bij shoestring geboekt. De komende twee weken zit ik in Marokkko! :slight_smile: