Beter is nog om zelfstandig te reizen in dit soort landen, erg mooi en goed en je ontmoet veel anderen die je tips kunnen geven. Een goede gids kun je vaak ter plaatse inhuren bij de meest belangrijke bezienswaardigheden en verder kun je zelf een uitstapje boeken bij de lokale touroperator.
Via internet reserveringen en lokaal dingen te regelen kom je een heel eind in deze landen.
Mocht je toch wat meer zekerheid hebben van hotels en vervoer dan is het misschien verstandig te kijken naar een groepsreis van een van de betere organisaties in Nederland.
Zoek het forum maar eens door en vergelijk de verschillende ervaringen van reizigers die met organisaties zijn gegaan.
Nou begrijp ik waarom ik via de mail geen bericht terug kreeg van Ron.
Ik heb overwogen om dit najaar naar Peru en Bolivia te gaan met Inti, maar het is nu Brazilië geworden met een andere organisatie.
De bedoeling is / was om van de zomer naar Peru en Bolivia te gaan met Inti, maar ik twijfel nu wel door de negatieve reactie die ik net heb gelezen.
En daarbij ook maar eens afwachten of Inti nog op pootjes blijft staan.
Absoluut gelijk, het is in Zuidamerika zeker mogelijk. Met name als je de spaanse taal redelijk beheerst. En andere landen ook want het zijn allemaal platgetreden touristenpaden vaak. Maar met een groepsreis is vaak lekker makkelijk… Bedje is geregeled ed, en als je twee a drie weekjes gaat lekker voor de lol is daar toch niets mis mee? :vak02:
Het mooiste is vanzelf namen en telefoon nummers te hebben van Nederlanders of belgen die al reisleiders in het land zelf zijn geweest of zijn. Ik ken er in de loop van tijd een aantal deze mensen willen altijd graag een (prive) reis voor je organiseren.
Heb jij voor mij dan wat adresjes waar ik terecht kan?
Ik zou graag in halverwege juni gaan, maar dan wel met een (privé) reisbegeleider.
Na de reis wil ik namelijk afspreken met vrienden die in Peru zitten bij familie.
Dus het komt mij beter uit als ik een reis boek die meer mogelijkheden biedt qua vrijheid.
Maar wil niet dat de prijs hoger is dan een groepsreis, anders gan we daar met mee.
Ik zal contact met een resibegeleider die ik had in Peru Bolvia. Ik zal aan hem vragen of het oke is dat ik zijn gegevens aan je door geef. Hij is een belg die al +/- 15 jaar in Peru (Cuzco) woont. Ik vindt het wel zo nettjes dat ik eerst dit even met hem overleg.
Wanneer hij dit goed vindt zal ik wel om een e-mail adres van je vragen.
Weet iemand of Inti nog helemaal ok is?
Hun site is verre van compleet.
Ik heb wel begrepen dat de directeur is overleden en of het daarmee te maken heeft?
Het lijkt erop dat inti reizen langzamerhand weer de boel op zaken begint te krijgen. Het is een grote klap geweest toen de eigenaar is overleden. Hij heeft veel zaken niet kunnen overdragen.