Ervaringen met Inti Reizen

Hallo,

We willen in november met Inti naar Patagonie. Echter op het internet is vrijwel niets over reiservaringen met deze organisatie te vinden. Zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met Inti reizen??

groet,

Vivian&Peter

Hoi Peter en Vivian,

Ik heb inmiddels al geboekt voor 8 november om naat Patagonië te gaan met Inti reizen en ik zat met hetzelfde probleem als jullie. Heb inmiddels wel wat reactie’s kunnen achterhalen over Inti. Sommige zijn wat negatief andere juist goed. Dus ik weet het ook niet echt. Het grootste probleem wat ik heb kunnen achterhalen is de communicatie met Inti, de reisleider die in Patagonië zit is gewoon goed. Het probleem zit het in de communicatie met Nederland, reizigers hebben bepaalde vragen gesteld bijv over het niet slapen in tenten omdat ze dat lichamelijk niet af kunnen en daar heeft Inti positief op gereageerd dat er op deze reis zeker niet in tenten geslapen wordt, maar dan blijkt op de plaats van bestemming dat er toch in tenten geslapen moet worden om een of andere reden. De vliegreizen, busreizen en begeleiding in en naar Patagonië voldeden wel naar de mening van de reizigers. Ik ga op 8 november gewoon met een open mind en ik zie wel wat er gebeurd. Als je al wat gereisd hebt,leer je hier wel mee om gaan. Ik hoop dat ik jullie wat heb kunnen helpen, indien jullie nog vragen hebben, mail maar even.

Groeten Karin

Ik ben ook op zoek naar ervaringen met INTI!

.

Hallo,

Als het goed is zouden Kaatje en Peet&Vivien inmiddels terug moeten zijn van hun reis? Ik ben erg benieuwd hoe het bevallen is. Ik zit zelf te kijken om in februari met Inti naar Sri Lanka te gaan en kan net als bovenstaande weinig vinden. Op zich vind ik dat geen slecht teken, geeft alleen maar aan dat ze nog niet mega groot zijn (en dat is op zich een plus) maar ben natuurlijk wel beniewd :wink:

Zou TO misschien nog een keer willen reageren?

Ik heb inmiddels ook op Hyves gezocht naar mensen met INTI-ervaringen. Van de twee groepen die ik vond waren de meningen positief. Het ging om een Peru-reis en een Marokko-reis. Zelf wil ik graag naar Egypte-Jordanië.
Wie nog ervaringen heeft: graag melden!
Alvast bedankt.

Ik ken Inti reizen van een Marokko reis in mei 2008. Het was een leuke, gezellige reis met een Nederlandse reisleidster Mariska. We reisden in twee kleine busjes en hebben de geijkte rondreis gemaakt, de Koningssteden, Ait-ben-Haddou, Essouira etc.
Dit jaar gaan we in juli weer met Inti op vakantie dit x naar India.
Ik heb er wel vertrouwen in. Het is te vergelijken met Shoestring,
niet zo luxe, veel verschillende leeftijden van student tot 60+.
Groetjes Dineke

okee dineke, bedankt voor je reactie.
en fijn dat het een positieve ervaring betreft!

ik heb inmiddels bij inti geboekt: egypte en jordanië 24 april.
heb er erg veel zin in, ben benieuwd.

Mijn beste vriendin is onlangs met haar zus met inti naar egypte jordanie geweest. ze was ontzettend tevreden over alles. het van te voren gedeelte en het tijdens de reis gedeelte.
volgens mij zit het wel goed met inti.
gr mariska

uiteindelijk was mijn inti-reis geannuleerd vanwege een tekort aan deelnemers… ik heb toen bij shoestring geboekt.
maar voor een volgende reis zal ik zeker weer naar het aanbod bij inti gaan kijken.

Hallo,

Ik en mijn vriend zijn in mei met Inti naar Jordanie geweest.
En we hadden een Jordaanse reisleider die goed engels sprak.
De reis is zeer goed bevallen, het is eigenlijk alleen maar een positieve ervaring geweest!

groetjes
Elle

Net terug van een reis door Rajasthan India met Inti. (12 deelnemers).
2 redelijke hotels, de rest ronduit goed en luxe (met zwembad), perfecte reisleiding (Hi-tours India), goede airco bus én heel belangrijk: rechtstreekse KLM vlucht.
Inti is niet te duur en gewoon goed.

Ik ben (helaas ) met inti naar Peru en bolvia geweest. De landen zijn prima. Je moet aleen niet te veel verwachten van Inti reizen. Onze resibegeleider heb ik persoonlijk ingehuurd. Deze wordt dus niet door inti betaald. Hierbij heb ik het dus niet over de fooi. Bij overvallen, ontvoeringen hoef je ook zeker niet op inti te rekeken zowel hulp vanuit nederland als een financiele vergoeding ( ook persoonlijk mee gemaakt. (ik krijg nog € 3000,- van inti) Ik ga nu een rechtzaak tegen ze beginnen. Ik vraag me af of het verstandig is om bij inti te boeken. Ik heb namelijk vernomen dat de eigenaar Ron van Deelen (ook financieel het meest verantwoordelijk) recent is overleden. De ervaring wat ik op het internet dat inti alles erg laat afhandeld. En als er iets tegen zit ze niet thuis zijn. Ook zal ik terughoudend zijn met het vooraf betalen van de lokale toeroperators die inti inhuurd. Inti betaald ze pas 3 maanden nadat jij de reis hebt gemaakt. (ook persoonlijk al met inti meegemaakt). Mocht de excursie ter plekke niet doorgaan dan hoef je niet achter je geld aan. Je kunt voorstellen om ze wel te reseveren en zelf te betalen. De oprichter Ron komt zelf bij shoestring vandaan toen hij daar een schop kreeg is hij voor zichzelf begonnen en heeft gewoon contact gezocht met zijn connecties die hij had van shoestring. Daarom lijken de reis zo op elkaar. De hotels zijn over het algemeen bij shoestring iets beter omdat shoestring meer korting kan bedingen. Verder zijn de landelijke toeroperators waarmee inti werkt dezelfde als shoestring. Mijn ervaring is om in contact te komen met nederlandse reisbegeleiders in het land zelf. Deze kunnen meestal dezelfde reis regelen met de landelijke touroperators uit het land zelf. En het vaak goedkoper. En je kan je reis beter afstemmen.

Doe je voordeel hier mee.

Misschien mag ik toch nog even mijn POSITIEVE ervaring mededelen:

In vergelijking met Shoestring waren de hotels van de Inti rondreis beslist luxer, zowel in Marokko als in India.

En wat de gidsen ter plekke betreft:
Bij Shoestring bij de Egypte reis een topgids gehad en bij de Turkije rondreis van Shoestring een gids die constant probeerde extra geld te verdienen door elk stukje bustocht door te rekenen. Je reed dan LANGS een attractie (bijv. een amfitheater) naar je volgende hotel. Vervolgens kon je tegen extra betaling met het busje weer naar het amfitheater toe.

Nogmaals: ik kan de negatieve meningen over Inti absoluut niet delen.

Het enige opvallende verschil tussen Shoestring en Inti vind ik zelf dat ik bij Inti nog wel eens bij een tapijten- of sieradenverkoop o.i.d. belandde en dat heb ik bij Shoestring niet meegemaakt.

wat betreft dat laatste: ook bij shoestring ben ik wel langs winkels als een parfumwinkel en handwerkshop gebracht.

Ik weet ook niet hoe de situatie bij Inti reizen nu Ron van Deelen overleden is. Als je een mail stuurt komt er laat of geen reactie. Inti laat hier weining over los.