Ervaring G.A.P. adventures?

Wie heeft ervaring met een groepsrondreis door Thailand met G.A.P. adventures?

Het spreekt me aan om samen met andere (internationale) backpackers door Thailand te reizen en ben dan ook aan het overwegen om dit via GAP te gaan doen.

Ik ben alleen erg benieuwd hoe het zit met eigen tijd en ruimte om reis naar eigen hand in te vullen…? Iets waar GAP voor staat maar waarvan ik benieuwd ben hoe dat in de praktijk is?

deze organisatie ken ik niet en ik zal er denk ik ook nooit gebruik van maken aangezien ik graag helemaal mijn eigen plan trek
maar als je graag wat georganiseert gaat met veel vrijheid dan ziet hun website er wel intresant uit moet ik zeggen
ik hoop dat er iemand met ervaring over deze organisatie reageerd want het kan voor veel mensen een intresante optie zijn

als er niemand reageerd en je toch gaat laat dan hier zeker je ervaring horen/lezen want er zullen er velen wat aan hebben aangezien de vele oproepen hier voor reis maatjes

groet dirk :chin:

Heej Dirk,

Dank voor je reactie :slight_smile:
Ben ook iemand die erg graag zijn eigen plan trekt en dat ook altijd gedaan heeft…(dit zou voor t eerst een groepsreis kunnen worden…) Daarom vind ik het zo belangrijk dit van te voren uit te zoeken…

Heb jij goede ervaringen met alleen (door Thailand) reizen?

Groetjes,
Marloes

hey Marloes
mijn ervaringen met alleen door thailand reizen zijn heel erg goed het is mischien wel het mooiste land om alleen door heen te reizen omdat er echt heel veel back packers zijn daar en je dus heel gemakkelijk kontact maakt aldaar
het openbaar vervoer is er prima gegeregeld en lekker voordelig de bevolking is uiterst vriendelijk en behulpzaam het eten is heerlijk en de natuur is er prachtig
kortom het enige nadeel aan thailand is dat het uiterst verslavend werkt en je er waarschijnlijk steeds weer naar terug wilt
dus wees gewaarschuwd :smiley:

groet dirk :chin:

Hey,

Ik ben eerder dit jaar met GAP in zuid amerika op reis geweest. Er is echt wel veel vrijheid. Je hebt meer dan tijd genoeg om te doen en laten wat je wil en regelmatig wordt er door de groep onderling dingen gedaan. 's Avonds gaan eten en weggaan betreft het hier voornamelijk.
Thailand heb ik vorig jaar alleen gedaan en dit is goed doenbaar. Maar het is niet zo makkelijk om mensen te leren kennen vind ik aangezien er heel weinig echte hostels zijn in thailand. Er zijn voornamelijk guesthouses waar je meestal gewoon een kamer hebt. De hostels waar ik heb verblven zijn: 1 in Bangkok (soi1 guesthouse http://www.soi1guesthouse.com/) en 1 in Chiang Mai ( spicy thai backpackers http://www.spicyhostels.com/STB/Spicythai-Backpackers.html). Deze laatste is echt een absolute aanrader. De mensen die het hostel runnen ondernemen allerlei activiteiten waar zo goed als iedereen aan deelneemt. Het zijn op de koop toe enorm vriendelijke en sympathieke mensen. Er heerst echt een supersfeer
Naast Bangkok en Chiang Mai ben ik enkel maar in Ko Tao geweest, en daar zijn enkel guesthouses en kleine hotelletjes enzo, dus meer hostels ken ik niet.

Hou er wel rekening mee dat Thailand spotgoedkoop is tov België/Nederland. Als je dus zelf gaat (en low budget reist uiteraard) ga je minder uitgeven dan dat je GAP tour kost. Ikzelf ben 3 weken in thailand geweest en heb ongeveer 500-600 euro uitgegeven (exclusief vlucht naar thailand en terug uiteraard) Hierin zit eten, drinken, verblijf, vervoer, activiteiten. Ik heb 3 binnenlandse vluchten genomen die elk 50 euro kosten en dus voor 150 euro van die 500-600 euro zorgen.

Je zal wat moeten wikken en wegen denk ik. Veel plezier alleszins!

Hoi! Dank voor je reactie; weer meer stof om af te wegen :slight_smile:
Goed om te weten dat er weinig hostels zijn…dat zijn inderdaad vaak wel de plekken om mensen te ontmoeten…Een niet al te georgansieerde reis is dan nog niet zo’n slechte optie. Alleen wat je zegt; je betaald er wel voor.

Heb je een goede tijd gehad in Thailand ondanks dat het lastig was mensen te ontmoeten?

Groetjes,
Marloes

als ik zo rond me heen kijk in die bekpekghetto’s (ben net terug van 60 dagen-meest BKK/rondom Khao sarn) dan moet mensen ontmoeten HET hoofddoel van de jeugd zijn en is totaal helemaal niet moeilijk-alleen even ‘‘umdenken’’ - niet die slaapzaal (inderdaad zijn er vrijwel geen aan de echte definitie voldane hoStels-wel 1000en guesthouses-staat ook in elke reisgids), maar de bar/cafe daarbuiten. of als je een geleide excursie boekt. of wat dan ook.
en wat thomasvo zegt klopt helemaal-je kan het echt zelf voor minder als de helft rondreizen als die groepstoers. Thailand ihb is nogal bekend dat veel mensen groepstoers verlaten onderweg-omdat ze ontdekken dat het helemaal niet moeilijk is en veel goedkoper zelf kan. en denk eens na welk soort mensen die groepstoers vooral aantrekken…