Iemand ervaring met een E visum voor Cambodja

Hallo,

Op http://evisa.mfaic.gov.kh/e-visa/vindex.aspx?lng=Ned kwam ik de mogelijkheid tegen om nu al een Evisum aan te vragen voor Cambodja. Heeft iemand daar ervaring mee of al eerder van gehoord?
Vanaf Koh Chang willen we Cambodja binnengaan dus zullen dan wel op grenspost bij Cham Yeam (Koh Kong) terecht komen.
Aan de ene kant lijkt het me makkelijk om nu al een visum geregeld te hebben om “gedoe” bij de grensovergang te beperken, aan de andere kant heb ik ook geen zin in een discussie met een lokale grensbeamte omdat hij van een “E-visum” nog nooit heeft gehoord ( of net doet alsof) en ik daar nog een keer $25,- kan gaan betalen voor een “echt” Visum ter plaatse.

iemand ervaring of tips?

heb het niet gebruikt en wel hierom
1.de officiele rpijs voor het 30-dgs tourist vism aan de grens is NIET 25, maar 20 US$
zoals je ook in elke reisgids kan lezen.
2,helaas-die aardige douanes-weten altijd wel een weg te vinden om er wat extra bij te verdienen-after all moeten ze ook de 1000en US$ terugverdienen die het hun heeft gekost om die baan te krijgen, maakt niks uit of je met/.zonder visum komt-ze hebben veel meer ervaring en hersens dan jij daarin. En helaas is juist die post Haad lek de meest beruchte op dat gebied. de enige methode die uiteindelijk werkt is tijd+meer geduld-maar omdat iedereen die bus etc wil/moet halen-daar ga je.
de wereld is wreed, lees er meer over in www.talesofasia.com

Hallo,

Ik heb geen ervaring met een E visum ik wist niet eens dat het bestond. Ik ben zelf de grens overgegaan in Boipet. Het koste ons 20 USD en ze naaien je door te vragen naar 1000 bath dat is meer dan 20 USD. Ze kunnen zogenaamd nooit wisselen dus zorg dat je 20 USD per persoon contant en cash bij je hebt dan heb je dat gezeik niet.

Deze praktijken komen helaas bij de meeste landgrensposten naar Cambodja voor. Via luchthavens heb ik dit nog nooit gehad, maar heb met Poipet ook geen slechte ervaringen. Ligt er vaak ook aan wie er zit etcetera.

Ik doe altijd net of ik dom ben en leg die 20 dollar al met pasfoto klaar op m’n paspoort :wink:

Ja als je die gepast heb wel als dus zoals wij hadden 50 US dollar dan kunnen ze opeens niet wisselen. Dit probleem heb je niet als je 20 USD neerlegt dan is het oke.

Ik heb mijn aanvraag vandaag via E Visum gedaan.
De overgang naar het betalingsscherm mislukte bij Internet Explorer, maar het was mogelijk om het stappenplan te vervolgen via een Check & Change URL en een Reference Number en in FireFox kwam ik op het betalingsscherm en dat betalen lukte ook.

Vooraf een scan maken van pasfoto. Paspoort-gegevens, entry datum, vervoermiddel plus transport(vlucht)nummer en eerste verblijfadres bij de hand hebben.

Johan