Visum

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ga in april via Thailand naar Cambodja. Waarschijnlijk ga ik de grens over bij Koh Kong en de welke datum weet ik nog niet. Kan ik beter een visum vooraf regelen via een visum buro of dit gewoon bij de grens overgang doen? Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Joyce

alles kan-je kiest maar.
bedenk wel dat rond 14/4 zowel in Th als Camb het songkran watersmijtNwJr losbarst-dat reizen soms onmogelijk en tenminste veel vervelender maakt.
aan de grens mogen ze heel graag die never eerder gekomen witneuzen veel meer als de offisjele 20US$ afsnoepen-tenminste 1500 THB schijnt de regel. en dat voorkom je dus (nou ja-ze weten vaak toch wel weer andere trucs om een of andere ‘‘fee’’ te toveren) door hier in BKK vooraf te regelen. op de ambassade betaal je de offic. rpijs-maar die is inmiddels heel ver weg-ergens achter de univ van RamKamHaeng (dat ik daar geregeld kom zegt niets-die taxi kost je meer als een besparing).
en dan is er ook nog het online visum voor 25US$-nog vrij kort hier met voor+nadelen besproken-dus even wat doorscrollen voor die info
en -ervarings tip-kijk goed na hoe de regels ziijn voor terugkeer in Thaild-en evt. hoe je je airline kan overtuigen als je visumloos ogenschijnlijk 2/3 mnd. naar BKK zou gaan. de geldaftroggelarij gebeurt enkel aan de Khmer kant.

1 like