Visum Cambodja vanuit Vietnam?

Hallo allemaal,
Ik heb even gezocht, maar kan antwoord op mijn vraag niet direct vinden. Mocht dit onderwerp toch al in een ander forum besproken worden, dan hoor ik het graag.

Mijn vriend en ik willen deze zomer 1 jaar op reis. Planning: ZO Azie, NZland, Australie.
In ZO Azie willen we via Bangkok naar Myanmar(waar is trouwens het forum van dit land?), Laos, Cambodja en terug naar Thailand.
Ik lees wisselende berichten over het visum voor Cambodja. Te regelen in Bangkok, maar ook aan de grens van Cambodja. Weet iemand welke van de twee opties het handigst is? Is het mogelijk om een bepaalde (latere) ingangsdatum voor het Cambodjavisum te regelen als we het al in Bangkok aanvragen? Of is het dan toch beter om het vanuit Vietnam of Laos aan de grens te regelen?

Hoi, maak je vooral geen zorgen over het regelen van het visum. Zowel aan de grens Poi Pet /Banteay Meanchey (Thailand/Cambodja) als de grens
Dong Kralo /Stung Treng (Laos/Cambodja) kan je ter plekke heel eenvoudig aan het visum komen. Voor de eerstgenoemde kan je ook op voorhand, als je dat handiger vindt, online je visum regelen. Het kan druk zijn maar er lopen wat jongens rond die voor 2 dollar je paspoort mee langs de rij nemen naar de douanier en je zodoende een half uur wachttijd ontnemen. Laos/Cambodja grens is erg rustig. Waarschijnlijk tref je de douanier daar als slapend in zijn hangmat aan.

Kijk op http://www.mijncambodja.nl/?link=cambodja-visa voor grensovergangen naar Cambodja en mogelijkheid tot aanschaffen van online visum Cambodja

Dankjewel khmersor! Ik ga de link eens raadplegen, bedankt voor je reactie.

Mocht je toevallig aan de grens komen zonder een visum, zorg er dan voor dat je wat pasfoto’s bij je hebt. Daar vragen ze om. Bij aankomst op het vliegveld in Phnom Penh kun je wel voor 2 dollar een kopie van je paspoort laten maken voor de foto, maar dat is zonde van je geld. Bij andere grensovergangen zijn vast geen kopieerapparaten, O Yadaw (Pleiku -> Banlung) had vorig jaar geen kopieerfaciliteiten. Het was ook niet echt een drukke grensovergang, want we waren de enige die een visum nodig hadden.