Hallo allemaal,
wie heeft er ervaring of info over het aanvragen van een visum voor Cambodia in Vientiane,en hoeveel tijd dit kost,ga namelijk voor 5 weken die kant op,of is er een mogelijkheid om een visum te krijgen bij de grensovergang Veun Kham,en wat is het beste betaalmiddel op dit moment Dollars of Euro’s in Laos en Cambodia
Jascho
Hoi Jascho,
1 jaar geleden ben ik van Cambodja naar laos de grens over gegaan via de mekong rivier langs de don det(1 van de vele eilanden in de rivier daar).
dit was een makkelijke grens overgang alleen moest ik daar 4 dollar extra betalen anders gaven ze geen stempel.
visas bij grens overgang regelen zou ik niet doen soms is dat duurder en kost ook tijd…
als je toch ff in hoofdstad aankomt gelijk zorgen dat die visa gemaakt word en dan hoef je je niet meer druk te maken , meestal gaat de visa in als je het land inkomt en er een stempel gezet word.
In de hoofdsteden is het gemakkelijk om visas en visa extenties te regelen.
je hoeft niet eens naar ambasades er zijn genoeg van die touristen toko’s die tours regelen en daarnaast ook visas, Dollars of met Kip lijkt me het makkelijkste om mee te betalen.
Goede reis,
Freek
Ik was afgelopen winter nog in Camdodja, en Dollars worden even makkelijk geaccepteerd als de plaatselijke munt (de euro niet, daarvoor moet je naar de bank).
Een goede tip:
wissel geen euro’s , thai baht of andere munteenheden bij de bank. Je krijgt op de markt (de juweliers, goudshops, in en rond Central Market) een veel betere koers.
Andre