Iemand ervaring met "dinosauruspark"?

Hoi Thailandgangers,

Wij zijn druk met onze voorbereidingen voor onze reis deze zomer. Onze kids zijn grote dinosaurusfans en nu we hebben gelezen dat er een dinosauruspark is met fossielen in de buurt van Khon Khaen overwegen we om dat in onze reis op te nemen.
Iemand die weet of dat park de moeite waard is? Nog meer tips voor Khon Khaen regio?

Alvast bedankt!

Hee Cocolee,

Helaas geen ervaring, en in Khon Kaen zie je weinig toeristen.

Je zou een bezoek kunnen combineren met een bezoek aan Nong Khai,
om daar het relaxte leven aan de Mekong “op te snuiven”. Even twee tempootjes terug… Sala Kaew Kuu is een beeldentuin die je zeker niet mag overslaan, en rijd eens een stukje langs de Mekong om te kijken wat de mensen aan het doen zijn, je komt altijd leuke dingen tegen.

In Udon Thani, dat ligt ongeveer tussen beide steden in, is een vliegveld.
Misschien kun je een goedkope vlucht scoren ?

Hans.

Wel bekend in Khon Kaen, maar in dat park nooit geweest. Verder neemt het toerisme in KK wel wat verder toe. Goede accomodaties, centrum is okay, uitgaan ook best aardig, goede verbindingen naar andere steden. Tja, de omgeving:de Isaan, arme (niet allemaal), maar o zo vriendelijke bevolking,landelijk, vlak, Cobra village etc. Brommer/auto huren en rondtoeren en ontdekken.

Nong Khai: rustig, slaperig plaatsje aan de Mehkong, uitstapje over de vriendschapbrug naar Laos (of illegaal met een visser de rivier oversteken), goede guesthouses langs de oever, Beeldenpark net buiten de stad is inderdaad boeiend.

Denk er om dat het Isaan voedsel nog heter is dan in de rest van Thailand…

Hoi Hans en Senior,

Bedankt voor jullie meedenken. Denk dat Nong Khai wel erg ver buiten de “geplande route” ligt. We doen in ieder geval Khao Yai aan en bedenken dan toch maar ter plekke of we de uitstap naar Khon Khaen gaan maken voor de dino’s. Cobra village klinkt ook spannend.

Het hete eten is niet aan ons allemaal besteed, dat zal ik zeker onthouden…

Groeten,
Corrine

Ik heb het Dinosaur park een jaar of vier geleden bezocht. Het was zeker niet onaardig en het is sowieso leuk voor een paar gave foto-shoots. Buiten kun je bijna letterlijk in een dinosaurus kruipen en in het museum zie je de hele history en de skeletten.
Verder zou ik toch nog even goed over Nongkhai nadenken, zonsondergang aan de Mekong is echt fantastisch.

Groeten Bauke

Hoi Bauke,

Bedankt! We houden Isaan op ons wensenlijstje staan. Dino’s scoren hoog voor onze jongens, zonsondergang aan Mekong klinkt erg rustgevend, vind ik ook wel wat :slight_smile:
(nog maar 3 maanden wachten…)