Ik ga op 3 februari naar Bangkok en wil dan richting het noorden. Ik ben hier al eerder geweest, maar nog niet in het noordoosten (Udon Thani,Khon Kaen enz.) Uiteraard zal ook hier wel wat te zien zijn, maar wat zoal?
Heeft iemand ideeën over wat je echt moet zien in dit gebied?
Vliegen er toevallig meer mensen die dag naar Bangkok, dan is het misschien wel leuk om af te spreken.
Nou in Udon heb je wel een paar intressante bezienswaardigheden zoals:Phu Pra bat National Park is waarschijnlijk de bekendste en meest interessante park in de provincie Udon Thani, het bevat een verzameling van pre-historische grotten en spelonken .Het park ligt 50km noord oost van Udon Thani en gemakkelijk te bereiken met de motorbike.Wat me ook bij bleef toen ik Undon Thani bezocht was de mooie en adembenemende waterval genaamd"Thanngam" deze waterval vind je terug in de “Poilom park”(niet al te bekend bij de gewone toeristen)Wat ook de moeite waard is en ook nog niet bekend bij de toeristen is de Red Lotus Sea!! Enorm groot meer met lotusbloemen.
Maar denk voor andere attracties dat onze forumbeheerder Dave nog wat nuttige tips kan geven Carla!
Wat betreft Kon Kaen,in dit stadje is er eerlijk gezegd buiten de mooie tempel (3km verwijderd)Wat Nong Waeng,het nationaal museum en een beeldentuin die ongeveer 5km buiten het centrum is wat wel de moeite waard is om een bezoekje te brengen,daar hou het dan mee op.
Khon Kaen is een grote universiteitsstad in de Isan. Ben er zelf nog nooit geweest, maar weet wel dat je er Cobra Village kan bezoeken. Veel bewoners hier hebben een cobra als ‘huisdier’.
HIER nog wat meer info over Khon Kaen en omgeving.
Udon Thani is eerlijk gezegd niet heel interessant voor toeristen. Ik kom er zelf al vele jaren en was er vorige week nog om vrienden te bezoeken, maar ben er dan meer om te socializen dan om iets te bezichtigen.
Als je in oudheid en opgravingen geinteresseerd bent, dan is het niet al te ver gelegen Ban Chiang ongetwijfeld interessant.
In Udon zelf kan je 's avonds lekker eten in het Nong Prajak park waar ook de lokale bevolking rondhangt. Of ga naar de avondmarkt waar van alles verkocht wordt.
Wil je stappen, ga dan naar Mr Tong’s, de meest hippe tent in Udon met goede muziek (wel Bangkok-prijzen). Wil je echt tussen de Thai zitten, ga dan naar Tawandaeng.
HIER nog wat meer info over Udon Thani en omgeving.
En om je een idee te geven over dit cobrastadje (ligt wel 50km buiten Khon Kaen) te geraken met bus of zoals de meeste mensen doen met de brommer.
een filmpje!
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“AEnunX5pndE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Wat overigens wel leuk is, is om in Udon Thani eens in een lokale bus te stappen naar een dorp op het platteland. Stap uit in zo’n dorp en zoek gewoon de lokale markt eens op. Lunch bij een van de kraampjes op straat en pak paar uur later de bus weer terug naar Udon.
Ze zullen er weinig tot geen Engels spreken, maar laat iemand in Udon een briefje in het Thais schrijven waar je verblijft.
Of ga van Udon naar Nong Khai waar je paar interessante tempels vindt en de Tha Sadet markt. Leuke plaats aan de Mekong…
Ondanks dat het niet-toeristisch is in dit deel van de Isan, hoef je je er zeker niet te vervelen.
Nu nog wat aanvulling,van Udon Thani kan men met de bus naar Nongbua lamphu ,daar heb je van die vele dinosaurisen site’s die je kan bezoeken.
Ook heeft men daar van de vele visvijvers waar je lekker kunt eten voor een prikje!
Moet je wel bijvertellen dat men eerst je bestelde vis ga vangen in de vijver,om daarna klaar te maken met groentjes.
Het kan wel euchh een tijdje duren eerdat die heerlijke vis op je bord komt!ha ha ha !!