Khon Kaen

Hallo,

Volgende week vertrek ik weer richting Thailand>>> en buiten de plaatsen BKK en Chiang Mai en het zuiden wat ik eigenlijk altijd bezoek staat er dit keer ook Khon Kaen op het programma. Een plek in Thailand waar ik nog niet geweest ( ooit eens een keer 1 dag op doorreis) ben en vroeg me af of er dingen zijn die ik daar absoluut gezien moet hebben.
Ik ben ongeveer 4 dagen in de omgeving van KK om via Udon Thani weer naar Chiang Mai te vliegen. Iemand tips ?? graag.

Groet,
Olav

Wat kan men allemaal bezichtigen in Khon Kaen stad? Eerlijk gezegd niet veel.Ze hebben wel een heel mooie National Museum; in dit museum kunt u objecten uit de Dvaravati tijd bezichtigen; voornamelijk kunststukken van brons en keramiek.Ook iets buiten de stad kan men de schitterende tempel Wat Nong Waeng bezoeken,alsook de mooie beelden tuin met allerlei demonische figuren(5km verwijderd van Khon Kaen city)
Ongeveer 55 km ten zuidwesten van Khon Kaen ligt het plaatsje Chonnabot. In Chonnabot wordt de zijde nog op traditionele wijze geweven. Hier klossen de lokale bewoners nog onder of voor hun paalwoningen. Deze kleine familiebedrijfjes houden de traditie levend.
Ten noordoosten van Khon Kaen ligt Ban Khok Sa-Nga, een klein dorpje bekend om de shows met giftige slangen. In dit ‘King Cobra Village’ worden shows gegeven met de gevaarlijke en zeer giftige koningscobra’s.
Een ander uitstapje vanuit Khon Kaen is de Ubol Rattana Dam, de grootste dam van de Isan, op ongeveer 50 km ten noordwesten van de stad.

Link naar plaatje 1

http://www.enricoferrari.it/archiblog/immagini/5magbig.jpg